Hoe verloopt het bestelproces
- Geplaatst op
- Door Superfietsen
- 4
Van het vinden van de juiste fiets, naar klikken op de bestelknop tot het ontvangen van uw nieuwe fiets. Lees alles over het bestelproces van Superfietsen.
Hoe verloopt het bestelproces?
Bij Superfietsen zetten wij ons altijd in zodat wij de beste mogelijke service kunnen bieden. Uiteraard gaan we er niet van uit, maar het kan voorkomen dat er wat mis gaat. Dit kan op veel verschillende vlakken voorkomen. Denk hierbij aan het plaatsen van een bestelling, de voorraad, after sales, de bezorging of bij de fiets zelf. Ondanks dat niet elke stap van het bestel- en bezorgproces in onze handen ligt, doen we er alles aan om dit goed te laten verlopen. Het is zo dat wij bij sommige schakels afhankelijk zijn van andere partijen. Door nauwe samenwerking en een goede band zorgen zij er bijna altijd voor dat een fiets probleemloos bij onze klanten aankomt. Graag nemen wij u mee in het bestelproces van Superfietsen. Alles over het leveren van een fiets kunt u hier lezen.
Het bestelproces
U ziet een fiets die u geschikt lijk en wil deze graag aanschaffen. Wellicht heeft u er al een vraag over gesteld via onze chat voor wat extra informatie. U plaatst de fiets in uw winkelmandje en gaat door naar het invullen van uw persoonsgegevens. Hier heeft u de optie om de fiets in doos of rijklaar te laten leveren. In deze situatie gaan we er van uit dat u de fiets in doos besteld, dit komt namelijk het meeste voor. Zodra de bestelling bij ons binnenkomt, ontvangt u een automatische bevestigingsmail. Omdat de bestelling voor 16.00 is geplaatst, zal de fiets dezelfde dag verzonden worden.
Na het verwerken van uw bestelling ontvangt u de factuur. Dit is het teken dat wij uw bestelling door hebben gegeven aan de leverancier. Tot dit moment heeft u nog de kans om wat aan de persoonsgegevens aan te passen. Hierna ligt het namelijk in de handen van de desbetreffende leverancier en geven zij de aflevergegevens door aan PostNL. Zodra het zendingslabel is aangemaakt ontvangt u automatische een track and trace nummer in uw email. Let er op dat deze ook in uw SPAM folder terecht kan komen. Dezelfde dag komt PostNL de fietsen halen bij de leverancier. Hierna ligt de bezorging niet langer bij de leverancier, maar bij de koerier. Als alles goed gaat, kunt u precies zien via de track and trace code wanneer PostNL langskomt.
Er gaat iets mis, wat nu?
Maar wat nou als er iets mis gaat? Zoals eerder aangegeven kunt u tot op een zeker moment nog uw persoonsgegevens aanpassen. Dit kunt u telefonisch of via de mail doen. Vragen over uw bestelling kunt u natuurlijk altijd stellen! Heeft u per ongeluk de verkeerde fiets besteld of wenst u de bestelling te annuleren? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice om dit aan te geven. Wanneer het artikel al is verzonden, kunnen wij helaas de bestelling niet meer annuleren. U komt dan in het retourproces. Wanneer er nog wel de mogelijkheid is om op tijd de bestelling te annuleren, ontvangt u binnen 10 werkdagen uw geld terug of u kiest een andere fiets uit. Als u onverhoopt niet thuis bent voor de levering van uw fiets komt PostNL de volgende dag gewoon nog een keer langs en laten ze een briefje achter. Na de tweede keer is er helaas geen gratis leverpoging meer mogelijk. Een derde leverpoging kost dan ook €15, maar door de track and trace in de gaten te houden kan dit makkelijk voorkomen worden.
Nu is de fiets goed aangekomen en op tijd geleverd, maar mist er en onderdeel. Ook kan het voorkomen dat er wat kapot is aan de fiets. Omdat wij aan dropshipping doen is het niet mogelijk om alle dozen open te maken en te controleren. Bovendien worden deze direct vanaf de leverancier verstuurd voor een zo snel mogelijke levering. Als er iets aan de fiets scheelt, kunt u altijd contact met ons opnemen. Via de mail is onze standaard procedure en wij zullen u dan ook altijd vragen om via email contact op te nemen als er iets aan de fiets scheelt. Als u beeldmateriaal van de mankementen toevoegt kunnen we alles zo snel mogelijk oplossen! Schade bij een ontvangen pas fiets valt altijd onder de garantie!
Retourneren
Het kan natuurlijk gebeuren dat de fiets of accessoire niet helemaal is wat u verwachtte. U kunt uw fiets of accessoire retourneren of ruilen binnen 14 dagen na ontvangst van uw product. Hieronder vindt u de voorwaarden die verbonden zijn aan het retour sturen van een product. Wanneer blijkt dat de fiets retour moet door schade vanuit ons of de leverancier is de retour natuurlijk gratis!
Voor bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld. Hieronder valt niet het maken van (proef)ritten met de fiets. Dit wordt gezien als een gebruikte fiets en dan is het niet mogelijk om de fiets te retourneren. Het retourneren van een niet gebruikte fiets kost €25. Een rijklare fiets retourneren kost €45 en is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk. Nadat de zichttermijn van 14 dagen verstreken is, heeft u nog maximaal 7 dagen om het artikel daadwerkelijk te retourneren. Voor een uitgebreid overzicht kunt u op deze pagina kijken.
Heeft u nog vragen over het bestelproces van een fiets bij Superfietsen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice!
Wat leuk om te horen Ramon! Ik wens je nog veel meer plezierige fietsuurtjes toe :)
Ik heb via superfietsen een nieuwe herenfiets gekocht en maak er met veel plezier gebruik van.
Heb in 17 jaar niet gefietst vanwege mijn motorrijbewijs maar ben er nu aan verwent en vul mijn vrije uren met mooie fietsroutes
Bedankt voor je reactie, André! Goed om te horen :)
In December een mooie 28" blauwe Transporter fiets besteld. Kwam snel binnen. Ij elkaar zetten makkie