Bezorging & levertijden

Bezorging fiets in doos

Wij versturen je fiets in doos gratis met PostNL. Je ontvangt van hen per e-mail een verwachte leverdatum. We hanteren een 48uurs levering. Jouw fiets wordt dus binnen 2 werkdagen geleverd! Fietsen die in doos op werkdagen voor 15:00 uur zijn besteld worden dezelfde werkdag verzonden. Bestellingen geplaatst in het weekend verwerken wij op maandag. 

Woon je op Texel of een van de andere Nederlandse eilanden dan betaal je hogere verzendkosten en is de levertijd 1 a 2 werkdagen langer. Helaas is het niet mogelijk om een fiets rijklaar af te leveren op de Waddeneilanden. 

De verzendkosten naar België bedragen €60. De verzendkosten naar de Waddeneilanden bedragen €120.

Niet thuis op de dag van levering? 

Indien je de datum van jouw levering wilt wijzigen kan dat nog tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) Dit kan door PostNL een WhatsAppbericht te sturen naar 06 13 78 41 57 of te bellen op 088 23 63 764. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging € 45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben, kan dit ook tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) gewijzigd worden. Dit dien je dan door te geven aan onze klantenservice via mail: [email protected] of telefoon 085 0161 085

Als je niet thuis bent op de dag van bezorging neemt PostNL de fiets mee terug. Je ontvangt via e-mail een bezorgkalender waar je zelf een 2e bezorging kan inplannen. Let wel op, de kosten voor een 2e bezorgpoging zijn €45 en voor eigen rekening.

Belangrijk: Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten bij aanschaffen van een fiets in doos.

Bezorging fiets rijklaar

Elke normale fiets van het merk Altec is voor een meerprijs rijklaar te bestellen. Afhankelijk van het soort fiets kost dit €60 of €80. Fietsen met een derailleurversnellingen kosten €80 omdat deze ook meer tijd kosten om goed in elkaar te zetten en af te stellen. Fietsen zonder derailleurversnelling kosten €60.

Wanneer je de fiets rijklaar besteld, leveren wij je fiets binnen 5 tot 10 werkdagen met PostNL,  tenzij op de productpagina anders vermeld. Wanneer de fiets rijklaar is en opgehaald is door PostNL, ontvang je in de avond een e-mailbericht van PostNL met de verwachte leverdatum. Op de dag van de levering zelf ontvang je van hen het tijdvak per SMS. Zodra de bezorger in de buurt is ontvang je een 2e SMS en vaak belt de bezorger je ook nog even op om aan te geven dat hij naar je onderweg is.

Indien je de datum van jouw levering wilt wijzigen kan dat nog tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) Dit kan door PostNL een WhatsAppbericht te sturen naar 06 13 78 41 57 of te bellen op 088 23 63 764. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging € 45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben, kan dit ook tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) gewijzigd worden. Dit dien je dan door te geven aan onze klantenservice via mail: [email protected] of telefoon 085 0161 085

 

 

Waar bestaan de rijklare kosten uit?

€35 aan montagekosten
Heb je jouw fiets rijklaar besteld? Dan zal één van onze kundige fietsmonteurs zich over jouw fiets ontfermen.

€30 aan transportkosten
Nu je tweewieler voor 98% in elkaar is gezet, kan deze jouw kant opkomen. De kosten hiervan bedragen 30 euro. Voor zendingen naar België geldt er een meerprijs van €20.

€15 voor de Top-service van PostNL
De bezorger monteert bij aflevering nog de laatste 2% van je fiets. Hieronder valt het monteren van de pedalen en het rechtzetten van je stuur. Daarnaast wordt zowel het zadel als het stuur afgesteld op de ideale hoogte. Vervolgens neemt de bezorger ook nog al het verpakkingsmateriaal mee. Het enige wat de chauffeur niet monteert is een voordrager (+ eventueel de lamp die daarop gemonteerd wordt). Dit wordt niet gedaan om transportschade te voorkomen. Eventuele accessoires die zijn bijgekocht worden ook los van de fiets geleverd.

LET OP: Je tekent voor een goede ontvangst van jouw fiets. Dit is dus ook voor het uitvoeren van de Top-service door PostNL. Wanneer de Top-service niet of niet goed uitgevoerd is, meld dit dan meteen bij onze Klantenservice en maak hiervan een notitie bij jouw aftekening bij PostNL of ons Eigen Transport. We kunnen dan of de € 15 voor de niet uitgevoerde dienst aan je terugbetalen. PostNL kan ook nogmaals langs komen om deze dienst alsnog uit te voeren.

Accessoires

De verzendkosten voor losse accessoires zijn €7,50. Bestel je accessoires én een fiets, dan betaal je geen verzendkosten! Niet alle accessoires worden door dezelfde leverancier geleverd. Het kan dus zijn dat deze apart verstuurd worden en niet met de fiets mee geleverd worden. De meeste leveranciers van onze accessoires werken samen met DHL. Je zal dan dus naast een e-mail van PostNL (over de levering van jouw fiets) waarschijnlijk ook een mail van DHL ontvangen over de levering van de door jou bestelde accessoires.