Bezorging & levertijden

Fiets thuis laten bezorgen

 Wij versturen je fiets in doos gratis met DHL. Je ontvangt zodra je bestelling bij ons binnen is gekomen van DHL een e-mailbericht met daarin je Track & Trace code. DHL geeft helaas vanwege de maat van de pakketten geen tijdvak door wanneer zijn de fiets verwachten te bezorgen, uiteraard wel de dag! Woont u op Texel of een van de andere Nederlandse eilanden dan betaalt u hogere verzendkosten en is de levertijd 1 a 2 dagen langer. Deze worden na het bestellen pas bij u in rekening gebracht. Helaas is het niet mogelijk om een fiets rijklaar af te leveren op de Waddeneilanden. 

Wij versturen fietsen die in doos op werkdagen voor 16:00 uur zijn besteld nog dezelfde werkdag. Bestellingen geplaatst in het weekend verwerken wij op maandag. 

Fiets rijklaar

Wanneer je de fiets rijklaar hebt besteld leveren wij je fiets binnen 8 werkdagen met Post NL. Je ontvangt de dag voor levering een e-mailbericht van Post NL met de verwachte leverdatum en tijdvak. Op de dag van de levering zelf ontvang je deze informatie nogmaals per SMS. Zodra de bezorger in de buurt is ontvang je een 2e SMS en vaak belt de bezorger je ook nog even op om aan te geven dat hij naar je onderweg is.

Je fiets is voor 98% in elkaar gezet en afgesteld. Om transportschade te voorkomen worden onderdelen als pedalen en stuur op het laatste moment gemonteerd en afgesteld door de chauffeur van Post NL. Een deel van het bedrag wat je hebt betaald om de fiets rijklaar te ontvangen is voor de TOP service die Post NL aanbied. Het is erg belangrijk dat de bezorger dit uitvoert anders bestaat er het risico dat je fiets niet gereed is voor gebruik.

Mocht het toch om welke reden ook gebeuren dat de TOP service niet word uitgevoerd, neem dan direct contact op met POST NL zodat er toch een afspraak ingepland kan worden met desbetreffende bezorger om de TOP service uit te laten voeren. Wij adviseren dit niet zelf te doen omdat je al betaald hebt voor de service en voor het behoud van je garantie. Kom je er met Post NL niet uit neem dan contact op met onze klantenservice zodat wij kunnen kijken wat we verder voor je kunnen doen.

Waar bestaan de rijklare kosten uit?

De kosten voor het rijklaar maken van je fiets bedraagt 70 euro. Wellicht vraag je je af hoe we bij dit bedrag komen. Graag zijn we hier transparant en eerlijk over! Zo kun jij een weloverwogen keuze maken.

€25 aan montagekosten
Heb je jouw fiets rijklaar besteld? Dan zal één van onze kundige fietsmonteurs zich over jouw fiets ontfermen.

€30 aan transportkosten
Nu je tweewieler voor 98% in elkaar is gezet, kan deze jouw kant opkomen. De kosten hiervan bedragen 30 euro.

€15 voor de Topservice van PostNL
De bezorger monteert bij aflevering nog de laatste 2% van je fiets. Hieronder valt het monteren van de pedalen en het rechtzetten van je stuur. Daarnaast wordt zowel het zadel als het stuur afgesteld op de ideale hoogte. Vervolgens neemt de bezorger ook nog al het verpakkingsmateriaal mee. Zo heb jij nergens omkijken meer naar! Wanneer de topservice niet is uitgevoerd kan er geen claim gemaakt worden op het totale bedrag maar alleen de kosten van de Top service, deze is €15. 

Niet thuis op de dag van levering? 
Als je niet thuis bent op de dag van bezorging neemt Post NL de fiets mee terug. Je ontvangt via de mail een bezorgkalender waar je zelf een 2e bezorging kan inplannen. LET OP: de kosten voor een 2e bezorgpoging zijn €45,- en voor rekening van de klant.

Let op: om transportschade te voorkomen wordt de voordrager van een transportfiets apart geleverd. Deze zul je zelf nog moeten monteren.

Accessoires

Superfietsen heeft een breed assortiment aan verschillende accessoires voor je fiets zoals fietshelmen, kinderzitjes, sloten enz. Wij versturen accessoires apart van de fiets. Het kan dus zijn dat je 1 bestelling hebt geplaatst met zowel een fiets en accessoires maar je deze op verschillende momenten ontvangt. De verzendkosten zijn €7,50.