• Voor 16:00 besteld, vandaag verzonden
  • Betaal achteraf
  • Niet goed Geld terug*

Bezorging

Fiets thuis laten bezorgen

U kunt uw fiets in doos thuis laten bezorgen voor € 15,- binnen Nederland. Dit geld ook voor losse artikelen zoals een krat. Fietsen worden met DHL verzonden en u ontvangt hiervan een track en trace code. DHL bezorgt grote pakketten niet de hele dag door maar, van 08.00 uur tot en met 20.00 uur. Omdat het grote pakketten zijn hebben wij helaas geen tijdsindicatie. Houd hiervoor uw track en trace link goed in de gaten.

Belangrijk: De email van de track and trace link wordt automatische vanuit de leverancier verzonden. Het kan zijn dat deze in uw SPAM folder terecht komt.

Bent u niet thuis? Dan laat DHL een briefje achter met de dag waarop ze weer langskomen of de mogelijkheid tot een nieuwe afspraak. Dit kunt u tevens zien in de track en trace.

Rijklaar

Wenst u de Altec, Umit of Crown fiets rijklaar thuis te ontvangen? Dat kan! De levertijd bedraagt ongeveer 5-10 werkdagen en de kosten hiervoor bedragen €45 exclusief verzendkosten. Het voordeel hiervan is, dat u alleen nog maar de pedalen erop hoeft te draaien, het stuur vast te zetten en bij sommige fietsen de voordrager te monteren. Daarna kunt u meteen op de fiets stappen voor een mooi ritje. 

Rijklare fietsen worden op een doordeweekse dag geleverd door een aparte koeriersdienst. Hiervan is helaas geen tijdsindicatie beschikbaar, maar de bezorger heeft wel uw telefoonnummer. U ontvangt 1 tot 2 dagen bericht van de dag van levering. U dient de hele dag aanwezig te zijn voor de levering. Het is niet mogelijk om zelf een voorkeur dag aan te geven. Wanneer u niet thuis bent voor de levering, kunnen wij een nieuwe bezorgdag plannen. Echter zijn wij wel genoodzaakt hiervoor €20 in rekening te brengen.

Buiten Nederland is het nog niet mogelijk om een rijklare fiets te bestellen. 

Snelle levering

Op werkdagen voor 16.00 uur een fiets in doos bestellen, betekent dat de fiets dezelfde dag nog verzonden wordt. In de regel geldt over het algemeen dat de fiets dan ook de volgende werkdag bij u thuis wordt geleverd, echter kunnen we dit niet garanderen in verband met de externe levering door DHL. Indien gewenst kunt er voor kiezen om een ander afleveradres op te geven. 

Ons merk Zonix wordt altijd bij u in doos geleverd. Dit betekent dat deze fietsen zelf afgemonteerd moeten worden. 

Annuleren

Heeft u per ongeluk de verkeerde fiets besteld of wenst u de bestelling te annuleren? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice om dit aan te geven. Wanneer het artikel al is verzonden, kunnen wij helaas de bestelling niet meer annuleren. U komt dan in het retourproces. Wanneer er nog wel de mogelijkheid is om op tijd de bestelling te annuleren, ontvangt u binnen 10 werkdagen uw geld terug of u kiest een andere fiets uit. 

Fiets of accessoire beschadigd ontvangen - Garantie

Mocht het onverhoopt voorkomen dat u uw artikelen beschadigd of incompleet heeft ontvangen, neem dan schriftelijk contact op met onze klantenservice. U versnelt het proces door direct foto’s mee te sturen van de schade of locatie waar u onderdelen mist. Gelieve binnen 7 dagen na ontvangst contact opnemen. Op iedere fiets zit 1 jaar garantie en worden klachten behandeld door de leverancier. Wel zullen wij vragen om foto's en eventueel filmpjes om het probleem in kaart te brengen en te kunnen beoordelen of het mankement onder de garantie valt, dit is namelijk niet altijd het geval. Zonder foto's of juist beeldmateriaal kunnen wij uw garantie aanvraag helaas niet in behandeling nemen. De volgende zaken vallen te allen tijden niet onder de garantie: Problemen aan draaiende/slijtende delen, oxidatie-vorming, lekke banden, schades ontstaan door gebruik, het niet tijdig geven van een servicebeurt (3 tot 6 maanden na het in gebruik nemen van de fiets).

Weigeren van pakket

Mocht u om welke reden dan ook het pakket aan de deur weigeren, dan komt het artikel terug naar de leverancier. Het weigeren van een pakket is een bewuste keuze aan de deur. Wij zullen u de reden vragen van weigering en geven u de keuze of u het artikel alsnog wenst te ontvangen. Hieraan zitten kosten verbonden om opnieuw te verzenden, maar ook de weigering wordt aan u als klant doorberekend. Dit kan oplopen tot wel 30,-. Wij raden u aan om de fiets altijd in ontvangst te nemen en eventueel te retourneren wanneer u de fiets alsnog niet wenst te houden. 

Retour

Lees hier meer over de retourprocedure en hoe het in zijn werk gaat als u een artikel wenst te ruilen. 

N.B. Indien u op één van de waddeneilanden van Nederland woont, worden pas na het bestellen extra kosten in rekening gebracht. Dit bedrag kan oplopen tot €40,- voor rijklare fietsen.