Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

ARTIKEL 1 - Definities
ARTIKEL 2 - Identiteit van de ondernemer
ARTIKEL 3 – Toepasselijkheid
ARTIKEL 4 - Het aanbod
ARTIKEL 5 - De overeenkomst
ARTIKEL 6 – Herroepingsrecht
ARTIKEL 7 - Kosten in geval van herroeping
ARTIKEL 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
ARTIKEL 9 - De prijs
ARTIKEL 10 - Conformiteit en Garantie
ARTIKEL 11 - Levering en uitvoering
ARTIKEL 12 - Duurtransacties duur, opzegging en verlenging
ARTIKEL 13 – Betaling
ARTIKEL 14 – Klachtenregeling
ARTIKEL 15 - Geschillen
ARTIKEL 16 – Branchegarantie
ARTIKEL 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


ARTIKEL 1 - DEFINITIES 

In deze voorwaarden wordt verstaan onder: 
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; 
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer; 
Dag: kalenderdag; 
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid; 
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt. 
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand; 
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van de Stichting Webshop Keurmerk en producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt; 
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een 
door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand; 
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen. 


ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER 

Naam ondernemer: Mega Fietsen BV
Vestigingsadres: Abel Tasmanstraat 11, 3165 AM, Rotterdam
Telefoonnummer: 085-0161 085
Bereikbaar van Maandag t/m Vrijdag tussen 10.00 en 13.30 en tussen 14.00 en 16.00
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 56741014
Btw-identificatienummer: NL852288384B02


ARTIKEL 3 – TOEPASSELIJKHEID
 
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument. 
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. 
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden. 
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is. 


ARTIKEL 4 - HET AANBOD
 

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. 
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. 
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder: 
- de prijs inclusief belastingen; 
- de eventuele kosten van aflevering; 
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen 
- daarvoor nodig zijn; 
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht; 
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst; 
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de 
- ondernemer de prijs garandeert; 
- de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het 
gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een 
andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel; 
- of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke 
- wijze deze voor de consument te raadplegen is; 
- de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen; 
- de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten; 
- de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en 
- de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie. 


ARTIKEL 5 - DE OVEREENKOMST 

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. 
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. 
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen. 
4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. 
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: 
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan; 
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; 
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop; 
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst; 
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is. 
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering. 


ARTIKEL 6 - HERROEPINGSRECHT 

Bij levering van producten: 

1.Plaatst u een bestelling via Superfietsen.nl? Dan geldt er een zichttermijn van 14 dagen. Deze 14 dagen gaan in op het moment dat uw de bestelling in ontvangst neemt. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld. Hieronder valt niet het maken van (proef)ritten met de fiets. Dit wordt gezien als een gebruikte fiets en dan is het niet mogelijk om de fiets te retourneren. Het retourneren van een niet gebruikte fiets kost €45. Heb je de doos al weggegooid? Dan kunnen wij je een nieuwe doos toesturen voor €20 deze kosten komen bovenop de €45 retourkosten.
Een rijklare fiets retourneren kost €80 en is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk. Nadat de zichttermijn van 14 dagen verstreken is, heeft u nog maximaal 14 dagen om het artikel daadwerkelijk te retourneren. Voor België bedragen de retourkosten €60 voor een fiets in doos en €90 voor een rijklare fiets.
2.Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. 

Waardevermindering

Om eventuele extra kosten te voorkomen, adviseren we voor montage zeker te weten dat dit de juiste fiets voor je is. Zet de fiets nog niet in elkaar als je niet weet of het de juiste maat is! Een fiets wordt minder waard op het moment dat hij wordt gemonteerd. Als deze vervolgens weer gedemonteerd wordt voor retour, neemt de waarde alleen maar meer af. Niemand wil, voor de nieuwprijs, een fiets hebben waar al eerder aan gesleuteld is. Na het retourneren van een gebruikte fiets, wordt er naast de retourkosten waardevermindering toegepast. Deze waarde vermindering bedraagt minimaal €50.

Bij levering van diensten: 

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst. 
    4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies. 

Weigeringskosten   

De kosten van de zending weigeren aan je deur zijn voor jouw rekening. Deze bedragen bij een fiets in doos €45 en bij een rijklare fiets €80. (indien je België woont dan zijn de kosten €60 voor een fiets in doos en €90 voor een rijklare fiets) Wil je de fiets weigeren vanwege schade of een mankement? Wij vragen dit dan altijd eerst met ons te overleggen. Vaak kunnen wij je een passend oplossing bieden waardoor je de fiets niet hoeft te retourneren. 

 

ARTIKEL 7 - KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING 

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening. 
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen. 


ARTIKEL 8 - UITSLUITING HERROEPINGSRECHT 

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld. 
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: 
a. Die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de 
consument; 
b. Die duidelijk persoonlijk van aard zijn; 
c. Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; 
d. Die snel kunnen bederven of verouderen; 
e. Waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft; 
f.  Voor losse kranten en tijdschriften; 
g. Voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. 
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten: 
a. Betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode; 
b. Waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken; 
c. Betreffende weddenschappen en loterijen. 


ARTIKEL 9 - DE PRIJS 

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw tarieven. 
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen. 
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: 
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of 
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat. 
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw. 


ARTIKEL 10 - CONFORMITEIT EN GARANTIE 

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. 
2. Garantie voorwaarden: 

Fabrieksgarantie

Op al onze fietsen is 1 jaar fabrieksgarantie van toepassing. Elektrische fietsen hebben zelfs 2 jaar fabrieksgarantie. Onder de fabrieksgarantie vallen alle mankementen die zijn veroorzaakt door een constructie- en/of materiaalfout(en).

De garantie kan uitsluitend worden ingeroepen door de eerste eigenaar van het product en de garantie is niet overdraagbaar.

Uitgesloten van garantie zijn alle onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, verlichting (tenzij de batterijen bij aanschaf geoxideerd zijn of als de verlichting bij aanvang van het product niet werkte), kettingen, kettingbladen, freewheelen, cassettes, bodies, kabels en remblokken tenzij er sprake is van een constructie- en/of materiaalfout(en).

Indien je een fiets in doos besteld en er dus voor kiest om jouw fiets zelf af te monteren, vallen gebreken als gevolg van montagefouten niet binnen de garantie. De garantie beperkt zich dan tot fabricagefouten van onderdelen.


Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.

De garantie vervalt:
- Wanneer het product niet overeenkomstig met de bestemming, onjuist en/of onzorgvuldig is gebruikt;
- Wanneer het product niet conform de door de fabrikant voorgeschreven instructies is onderhouden;
- Wanneer reparaties niet op vakkundige wijze door een specialist zijn verricht;
- Wanneer er naderhand onderdelen zijn gemonteerd welke niet overeen komen met de technische specificatie van het betreffende product of deze onjuist zijn gemonteerd.

Garantie fiets besteld in Doos

Je hebt een fiets IN DOOS besteld. Dit betekend dat de fiets voor ca. 85%* is voor gemonteerd en je nog ca. 15%* zelf gaat monteren. Je hebt op een fiets IN DOOS 1 jaar fabrieksgarantie. Voor je begint, adviseren wij je om de fiets eerst na te lopen op eventuele (lak)schade of mankementen. Zitten deze erop, meld ze dan direct (binnen 5 werkdagen) bij onze klantenservice voor je begint met de montage van de fiets. Eenmaal gemonteerd kan er geen aanspraak gemaakt worden op mankementen door een incorrecte afmontage of (lak)schade. Wij kunnen namelijk daarna niet meer controleren waardoor de schade is ontstaan.

Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.

Waar moet je extra rekening mee houden wanneer je er voor kiest een fiets in doos aan te schaffen?

Wanneer je een fiets in doos besteld is ca. 85%* voor gemonteerd in de fabriek. Let hierbij op dat je bij het monteren van de fiets ook de reeds gemonteerde onderdelen moet controleren op montage. Controleer bij alle bouten, schroeven en moeren of deze stevig aangedraaid zijn. 

Bij het monteren en afstellen van beide banden is het belangrijk om de spaakspanning te controleren. Een goede spaakspanning draagt bij aan het voorkomen van een slag in het wiel. Wij adviseren je spaakspanning te laten controleren door je fietsenmaker. Wij geven bij een fiets besteld in doos geen garantie wanneer er een slag in het wiel zit.

Het afstellen van de remmen en versnellingen is een nauwkeurige klus. Je kan dit door de instructies te volgen zelf doen of ervoor kiezen je fietsenmaker dit te laten uitvoeren. Wij adviseren als je er voor kiest om zelf je remmen en versnellingen af te stellen dit te laten controleren door je fietsenmaker. Zo weet je zeker dat de remmen en versnellingen juist zijn afgesteld. Uiteraard heb je ook op deze onderdelen 1 jaar fabrieksgarantie.

Mankementen veroorzaakt door montage of afstelfouten vallen buiten de garantie. 

LET OP: Montage gereedschap is niet inbegrepen bij een bestelling van een fiets IN DOOS. Bestel je Montage gereedschap hier!  Vergeet dan ook niet een kettingspanner en spakenspanner mee te bestellen!

* De nog te monteren onderdelen verschillen per model

Te monteren losse onderdelen:
- Stuur
- Pedalen
- Zadel
- Zadel pen
- Spatbord voor
- Voorwiel
- Remkabel kabel voorrem
- Remblokken (indien aanwezig)
- Verlichting voor en achter
- Versnelling afstellen
- Banden op pompen
- Voordrager ( bij Transportfietsen)
- Fiets standaard (op de meeste fietsen voorgemonteerd)

Ook de reeds gemonteerde onderdelen moeten nagelopen en waar nodig bijgesteld of afgesteld worden:

-Nakijken of het achterwiel goed gemonteerd is en niet aanloopt ( tegen spatbord of jasbeschermers)
-Ketting nakijken of het niet aanloopt tegen het kettingkast
-Ketting spanning ( komt voor dat ze te strak of te los zitten.)
-Standaard goed vastzetten.
-Aschroeven achterwiel goed aandraaien
-Controleren voor eventuele slagen in voor en achterwiel.

 

LET OP:Het afmonteren van een fiets vereist enige kennis. Indien je ervoor kiest om jouw fiets zelf af te monteren, vallen gebreken als gevolg van montagefouten niet binnen de garantie. De garantie beperkt zich dan tot fabricagefouten van onderdelen.

Garantie fiets Rijklaar besteld

Je hebt een fiets RIJKLAAR besteld. Dit betekend dat de fiets voor 98% is gemonteerd en ook de remmen en indien aanwezig de versnellingen voor je zijn afgesteld. Wij raden je aan bij ontvangst van de fiets een proefrit te maken en de remmen en versnellingen goed uit te testen. Mochten de remmen en versnellingen niet naar wens functioneren, of heb je andere (lak)schade of een mankement aan jouw fiets? Meld dit dan zo snel mogelijk (max. 2 werkdagen) nadat je de fiets hebt ontvangen. Na deze periode geven wij geen garantie meer op mankementen welke gerelateerd zijn aan het afstellen van de remmen en versnellingen. 

Je hebt op een fiets RIJKLAAR uiteraard 1 jaar fabrieksgarantie. Wij adviseren je fiets na 3 maanden te voorzien van een eerste servicebeurt, daarna is 1 x per jaar een onderhoudsbeurt sterk aan te raden. Zo heb je jaren plezier van je fiets!

Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.

Ook zijn alle onderdelen die aan slijtage onderhevig uitgesloten van garantie, zoals banden, verlichting(tenzij de batterijen bij aanschaf geoxideerd zijn of als de verlichting bij aanvang van het product niet werkte), kettingen, kettingbladen, freewheelen, cassettes, bodies, kabels en remblokken tenzij er sprake is van een constructie- en/of materiaalfout(en).

Aanvullende garantie elektrische fietsen

Op al onze elektrische fietsen gelden dezelfde garantievoorwaarden als onze gewone fietsen. De fabrieksgarantie op elektrische fietsen is 2 jaar. Een elektrische fiets is voorzien van een accu. Voor de accu gelden aanvullende garantievoorwaarden. Je hebt op de accu van je fiets ook 2 jaar fabrieksgarantie op werking, constructie- en/of materiaalfout(en). De fabrieksgarantie geldt niet op de afname van de capaciteit van de accu, deze neemt namelijk af naar rato van het aantal laadcycli en de leeftijd van de accu. De afgegeven actieradius van de accu is een indicatie. De daadwerkelijk te behalen actieradius is sterk afhankelijk van meerdere factoren zoals, rijgedrag, de belasting, onderhoud, omgevingsfactoren en de gebruiker. Wij geven geen garantie op de actieradius.

LET OP: Om de garantie op je fiets te behouden adviseren we je binnen 3 maanden na ontvangst van je fiets deze voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie zal je een bewijs van onderhoud moeten kunnen overhandigen (factuur, werkbon). Wij adviseren je dringend om je fiets jaarlijks te voorzien van een uitgebreide onderhoudsbeurt. Lees hier alles over (verplicht) onderhoud aan je fiets.

Reparaties door derden worden niet door ons vergoed. In het geval van mankementen raden wij u aan om eerst telefonisch per e-mail contact op te nemen met onze Klantenservice voordat u er aan gaat sleutelen of deze bij een fietsenmaker laat maken! Wij hebben namelijk altijd bewijsstukken nodig als er sprake is van mankementen of schade. Zodoende kunnen wij aan de hand van deze bewijsstukken de kosten eventueel verhalen bij de leveranciers of koerierdiensten waar wij mee samen werken.

Houd er rekening mee dat er geen sprake is van een LEENFIETS. Je bent dus zelf verantwoordelijk voor vervangend vervoer. Wij kunnen dus niet aansprakelijk gesteld worden voor vervangend vervoer!  


ARTIKEL 11 - LEVERING EN UITVOERING 

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten. 
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. 
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding. 
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen. 
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer. 
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. 


ARTIKEL 12 - DUURTRANSACTIES DUUR, OPZEGGING EN VERLENGING 

Opzegging 
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: 
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode; 
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan; 
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen. 
Verlenging 
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld 
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur. 
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 


ARTIKEL 13 - BETALING 

1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen. 
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden. 
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. 
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen. 


ARTIKEL 14 - KLACHTENREGELING 

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. 
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd (bij een fiets in doos binnen 5 werkdagen en bij een rijklare fiets/e-bike binnen 2 werkdagen na ontvangst), volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd. 
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 
4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd. 
5. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. 


ARTIKEL 15 - GESCHILLEN 

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. 
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, 
zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). 
3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd. 
4. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt. 
5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter. 
6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. 
7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen. 
8. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Webshop bij uitsluiting bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie. 


ARTIKEL 16 - BRANCHEGARANTIE 

1. De Stichting Webshop Keurmerk staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Webshop door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000 per bindend advies, wordt dit bedrag door de Stichting Webshop Keurmerk aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000 per bindend advies, wordt €10.000 uitgekeerd. Voor het meerdere heeft de Stichting Webshop Keurmerk een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt. 
2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij de Stichting Webshop Keurmerk en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan de Stichting Webshop Keurmerk. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000 uitkomt over te dragen aan de Stichting Webshop Keurmerk, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument. 


ARTIKEL 17 - AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN 

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. 

Superfietsen: Aan fietsen die helaas niet leverbaar zijn of niet op voorraad zijn, kunnen geen rechten worden ontleend aan de getoonde (actie)