Wij helpen je graag verder!
Het is het snelste om een bestelling te plaatsen via onze website.
Lukt het niet, of zoek je iets wat je niet kan vinden? Neem dan telefonisch contact met ons op zodat wij je kunnen helpen en kunnen kijken naar de mogelijkheden. Wij zijn telefonisch te bereiken op: 0850195812
Wij sturen, nadat je de bestelling hebt geplaatst en betaald, via de e-mail een orderbevestiging. Soms komt deze bevestiging in je spam terecht. Controleer deze altijd wanneer je nog geen orderbevestiging hebt ontvangen. Heb je ook in de spam geen orderbevestiging? Neem dan contact met ons op, wij kunnen dan voor je uitzoeken wat er aan de hand is.
Wij kunnen geplaatste bestellingen niet annuleren.
Wij garanderen bij bestellingen waarbij de fiets in doos en op werkdagen voor 15:00 uur zijn besteld dat wij deze dezelfde dag versturen. (LET OP: dit betekent niet dat je deze de volgende dag al in huis hebt) Geplaatste bestellingen worden daarom zeer snel verwerkt, het annuleren van bestellingen is daarom niet mogelijk.
Wij versturen fietsen in doos met PostNL. Mocht je toch van je bestelling af willen zien kan je, wanneer PostNL je bestelling komt bezorgen, deze aan de deur weigeren. PostNL stuurt dan je bestelling aan ons retour. Vergeet niet ons op de hoogte te stellen wanneer je een bestelling retour stuurt. Je kan ons hiervan op de hoogtestellen aan de hand van het contactformulier.
LET OP: Wanneer je een bestelling weigert aan de deur zijn hier kosten á €45 aan verbonden. Deze kosten zijn voor jouw rekening en brengen wij in mindering op de terugbetaling wanneer wij deze aan je betalen.
Wanneer je de fiets rijklaar hebt besteld is het annuleren van de bestelling in de meeste gevallen niet mogelijk. Onze monteurs gaan direct met je bestelling aan de slag. Mocht je toch van je bestelling af willen zien, stel ons hiervan dan zo snel mogelijk op de hoogte. Wij zetten je annulering dan uit bij onze monteurs. Wanneer je fiets nog niet is aangemeld bij onze koerier kunnen wij verzending van je fiets tegen houden. De kosten voor het rijklaar maken á €35 komen voor jouw rekening en brengen wij in mindering op de terugbetaling wanneer wij deze aan je betalen.
Nee, het is helaas niet mogelijk om een dag te kiezen. Wij leveren je rijklare fiets binnen 5 tot 8 werkdagen nadat je hebt besteld, tenzij op de productpagina anders vermeld. Je ontvangt 1 à 2 dagen voor levering aan het einde van de middag een e-mail van PostNL. In deze mail geeft PostNL aan hoe laat zij verwachten je fiets te bezorgen.
LET OP: Indien je de datum van jouw levering wilt wijzigen bij PostNL kan dat nog tot op de dag voor levering (tot 16.00u) Gelieve dit dan zelf met PostNL te regelen. Dit kan door hen een whatsappbericht te sturen naar 06-3784157 of te bellen op 088 23 63 764. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging €45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben kan dit ook tot op de dag voor levering (tot 16.00u) gewijzigd worden. Dit dien je dan door te geven aan onze Klantenservice door een e-mail te sturen naar [email protected] of door te bellen op 085 0161 085
Op de dag van levering zelf stuurt PostNL je een SMS bericht met de verwachte levertijd. Wanneer je de eerste volgende bent op de planning ontvang je nogmaals een SMS dat de chauffeur onderweg is. Vaak belt de chauffeur ook nog even om zijn komst aan te kondigen.
Woon je in de regio Rotterdam/Den Haag? Dan wordt jouw fiets met ons eigen transport geleverd. Wanneer jouw fiets ingepland is voor levering ontvang je een e-mail van Filogic met daarin de leverdatum. Op de dag van levering zelf zal je een Track & Trace en een tijdvak ontvangen.
LET OP: Indien je de datum van jouw levering met eigen transport wilt wijzigen kan dat nog tot op de dag voor levering (tot 17.00u) Gelieve dit per e-mail of telefonisch door te geven aan onze Klantenservice. Dit kan door hen te bellen op 085 0161085 of via e-mail op [email protected]. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging €45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben kan dit ook tot op de dag voor levering (tot 17.00u) gewijzigd worden door contact op te nemen met onze Klantenservice.
Wanneer je op een werkdag voor 15:00 een fiets in doos besteld, wordt deze dezelfde dag nog verzonden. Wij zijn bij de bezorging van de fietsen afhankelijk van partners en bezorgdiensten. Wanneer de fiets eenmaal bij ons is opgehaald, hebben we niet voor 100% de controle over de bezorging. Het kan zijn dat het pakket door drukte of andere redenen vertraging oploopt. Houd dan ook altijd de track and trace link goed in de gaten. In deze gevallen kan je zelf contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Dan blijven de lijnen zo kort mogelijk.
LET OP: Indien je de datum van jouw levering wilt wijzigen bij PostNL kan dat nog tot op de dag voor levering (tot 16.00u) Gelieve dit dan zelf met PostNL te regelen. Dit kan door hen een whatsappbericht te sturen naar 06-3784157 of te bellen op 088 23 63 764. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging €45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben kan dit ook tot op de dag voor levering (tot 16.00u) gewijzigd worden. Dit dien je dan door te geven aan onze Klantenservice door een e-mail te sturen naar [email protected] of door te bellen op 085 0161 085
Woon je in de regio Rotterdam/Den Haag? Dan wordt jouw fiets met ons eigen transport geleverd. Wanneer jouw fiets ingepland is voor levering ontvang je een e-mail van Filogic met daarin de leverdatum. Op de dag van levering zelf zal je een Track & Trace en een tijdvak ontvangen.
LET OP: Indien je de datum van jouw levering met eigen transport wilt wijzigen kan dat nog tot op de dag voor levering (tot 17.00u) Gelieve dit per e-mail of telefonisch door te geven aan onze Klantenservice. Dit kan door hen te bellen op 085 0161085 of via e-mail op [email protected]. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging €45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben kan dit ook tot op de dag voor levering (tot 17.00u) gewijzigd worden door contact op te nemen met onze Klantenservice.
Ben je niet thuis op het moment wanneer PostNL met de fiets bij jou voor de deur staat? Je krijgt dan van PostNL een bezorgkalender, waarmee je een 2e bezorgpoging kan inplannen. LET OP: de kosten voor een 2e bezorgpoging zijn €45 en voor rekening van de klant. Helaas hebben wij geen invloed op een dagdeel.
LET OP: Indien je de datum van jouw levering wilt wijzigen bij PostNL kan dat nog tot op de dag voor levering (tot 16.00u) Gelieve dit dan zelf met PostNL te regelen. Dit kan door hen een whatsappbericht te sturen naar 06-3784157 of te bellen op 088 23 63 764. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging €45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben kan dit ook tot op de dag voor levering (tot 16.00u) gewijzigd worden. Dit dien je dan door te geven aan onze Klantenservice door een e-mail te sturen naar [email protected] of door te bellen op 085 0161 085
Woon je in de regio Rotterdam/Den Haag? Dan wordt jouw fiets met ons eigen transport geleverd. Ben je niet thuis op het moment van levering? Er zal dan een briefje achtergelaten worden met het verzoek contact met onze klantenservice op te nemen, zodat jouw levering opnieuw ingepland kan worden. De kosten voor een 2e bezorgpoging zijn € 45 en voor rekening van de klant.
LET OP: Indien je de datum van jouw levering met eigen transport wilt wijzigen kan dat nog tot op de dag voor levering (tot 17.00u) Gelieve dit per e-mail of telefonisch door te geven aan onze Klantenservice. Dit kan door hen te bellen op 085 0161085 of via e-mail op [email protected]. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging €45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben kan dit ook tot op de dag voor levering (tot 17.00u) gewijzigd worden door contact op te nemen met onze Klantenservice.
Wanneer je de fiets rijklaar hebt besteld leveren wij je fiets binnen 5 tot 8 werkdagen met PostNL, tenzij op de productpagina anders vermeld.
Als je niet thuis bent op de dag van bezorging neemt Post NL de fiets mee terug. Je ontvangt via de mail een bezorgkalender waar je zelf een 2e bezorging kan inplannen. LET OP: de kosten voor een 2e bezorgpoging zijn €45 en voor rekening van de klant.
LET OP: Indien je de datum van jouw levering wilt wijzigen bij PostNL kan dat nog tot op de dag voor levering (tot 16.00u) Gelieve dit dan zelf met PostNL te regelen. Dit kan door hen een whatsappbericht te sturen naar 06-3784157 of te bellen op 088 23 63 764. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging €45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben kan dit ook tot op de dag voor levering (tot 16.00u) gewijzigd worden. Dit dien je dan door te geven aan onze Klantenservice door een e-mail te sturen naar [email protected] of door te bellen op 085 0161 085
Woon je in de regio Rotterdam/Den Haag? Dan wordt jouw fiets met ons eigen transport geleverd. Ben je niet thuis op het moment van levering? Er zal dan een briefje achtergelaten worden met het verzoek contact met onze klantenservice op te nemen, zodat jouw levering opnieuw ingepland kan worden. De kosten voor een 2e bezorgpoging zijn € 45 en voor rekening van de klant.
LET OP: Indien je de datum van jouw levering met eigen transport wilt wijzigen kan dat nog tot op de dag voor levering (tot 17.00u) Gelieve dit per e-mail of telefonisch door te geven aan onze Klantenservice. Dit kan door hen te bellen op 085 0161085 of via e-mail op [email protected]. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging €45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben kan dit ook tot op de dag voor levering (tot 17.00u) gewijzigd worden door contact op te nemen met onze Klantenservice.
Wij zijn bij de bezorging van onze fietsen afhankelijk van partners en bezorgdiensten. Wanneer de fiets eenmaal bij ons is opgehaald, hebben we niet voor 100% de controle over de bezorging. Het kan zijn dat het pakket door drukte of andere redenen vertraging oploopt. Houd dan ook altijd de track and trace link goed in de gaten. In deze gevallen kan je zelf contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Dan blijven de lijnen zo kort mogelijk.
In een enkel geval raakt een pakket zoek in het logistiek proces. Dan moet er een onderzoek ingesteld worden. Dit gaat dan altijd via ons omdat wij de verzender zijn. Een onderzoek kan uiterlijk 1 werkweek duren. Mocht het na 1 week nog niet opgelost zijn, zorgen wij altijd voor een gepaste oplossing. Het is wel belangrijk om te weten dat ook wij het onderzoek moeten afwachten.
Nee, levering van fietsen vind alleen plaats op werkdagen tussen 08:00 uur en 18:00 uur.
LET OP: Indien je de datum van jouw levering wilt wijzigen bij PostNL kan dat nog tot op de dag voor levering (tot 16.00u) Gelieve dit dan zelf met PostNL te regelen. Dit kan door hen een whatsappbericht te sturen naar 06-3784157 of te bellen op 088 23 63 764. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging €45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben kan dit ook tot op de dag voor levering (tot 16.00u) gewijzigd worden. Dit dien je dan door te geven aan onze Klantenservice door een e-mail te sturen naar [email protected] of door te bellen op 085 0161 085
LET OP: Woon je in de regio Rotterdam/Den Haag? Indien je de datum van jouw levering met eigen transport wilt wijzigen kan dat nog tot op de dag voor levering (tot 17.00u) Gelieve dit per e-mail of telefonisch door te geven aan onze Klantenservice. Dit kan door hen te bellen op 085 0161085 of via e-mail op [email protected]. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging €45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben kan dit ook tot op de dag voor levering (tot 17.00u) gewijzigd worden door contact op te nemen met onze Klantenservice.
Wanneer je bij ons een fiets hebt besteld met accessoires. Dan worden de accessoires altijd los van de fiets verzonden. Dit kan er voor zorgen dat je jouw fiets op een ander moment bezorgd wordt dan de bestelde accessoires.
LET OP: Niet alle accessoires worden door dezelfde leverancier geleverd. Het kan dus zijn dat deze apart verstuurd worden en niet met de fiets mee geleverd worden. De meeste leveranciers van onze accessoires werken samen met DHL. Je zal dan dus naast een e-mail van PostNL (over de levering van jouw fiets) waarschijnlijk ook een mail van DHL ontvangen over de levering van de door jou bestelde accessoires.
Check je fiets goed voor het monteren
Wanneer je de fiets hebt ontvangen zijn er nog een aantal onderdelen die je zelf moet monteren en afstellen. Je hebt er voor gekozen om de fiets zelf af te monteren, dit is een belangrijke en niet te onderschatten klus. De fiets is namelijk gemonteerd in de fabriek, maar het fijne afstellen moet nog gebeuren. Ook de reeds gemonteerde onderdelen moeten dus goed gecheckt worden. Onze monteurs doen dit voor je wanneer een fiets rijklaar besteld.
Voor je begint, adviseren wij je om de fiets eerst na te lopen op eventuele (lak)schade of mankementen. Zitten deze erop, meld ze dan direct (binnen 5 werkdagen) bij onze klantenservice voor je begint met de montage van de fiets. Eenmaal gemonteerd kan er geen aanspraak gemaakt worden op mankementen door een incorrecte afmontage of (lak)schade. Wij kunnen namelijk daarna niet meer controleren waardoor de schade is ontstaan.
LET OP: Montage gereedschap is niet inbegrepen bij een bestelling van een fiets IN DOOS. Bestel je Montage gereedschap hier! Vergeet dan ook niet een kettingspanner en spakenspanner mee te bestellen!
Waardevermindering
Om eventuele extra kosten te voorkomen, adviseren we voor montage zeker te weten dat dit de juiste fiets voor je is. Zet de fiets nog niet in elkaar als je niet weet of het de juiste maat is! En fiets wordt minder waard op het moment dat hij wordt gemonteerd. Als deze vervolgens weer gedemonteerd wordt voor retour, neemt de waarde alleen maar meer af. Niemand wil, voor de nieuwprijs, een fiets hebben waar al eerder aan gesleuteld is. Na het retourneren van een gebruikte fiets, wordt er naast de retourkosten waardevermindering toegepast. Deze waardevermindering bedraagt minimaal €50.
Heb jij een fiets in doos besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. Dus gedemonteerd en in de originele verpakking. Vanwege de omvang van het pakket hebben wij alleen de mogelijkheid de verpakte fiets op te laten halen via een afhaalopdracht met PostNL. Graag ontvangen wij een foto van de verpakte fiets alvorens wij een afhaalopdracht inplannen. Wij kunnen deze afspraak inplannen op een werkdag naar keuze. Er is helaas geen afhaalopdracht in het weekend mogelijk. PostNL haalt de fiets dan op de afgesproken dag op tussen 08:00 uur en 18:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdvak af te spreken hiervoor. Hierover wordt je op de dag van de afhaalopdracht over geïnformeerd.
LET OP: De kosten voor het retourneren van een fiets in doos fiets zijn €45 en voor rekening van de klant. Heb je de doos al weggegooid? Dan kunnen wij je een nieuwe doos toesturen voor €20 deze kosten komen bovenop de €45 retourkosten.
Bij ons zitten de montagehandleidingen niet in de doos. Deze kan je bij ons digitaal vinden op onze website.
Het op tijd onderhoud laten plegen aan je fiets is belangrijk. Door je fiets regelmatig te voorzien van een onderhoudsbeurt blijft deze in optimale conditie en voorkom je gebreken door vroegtijdige onnodige slijtage.
Om de fabrieksgarantie te behouden adviseren we je om 3 maanden na ontvangst van je fiets, of wanneer je 500 kilometer op de fiets hebt gefietst (afhankelijk wat als eerste voorkomt) voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon)
Waarom is een eerste servicebeurt zo belangrijk?
Na de eerst gereden kilometers op je nieuwe fiets komt er op alle onderdelen van de fiets spanning te staan. Denk hierbij aan de spaken en kabels. De kans is groot dat er het een en ander bijgesteld moet worden. Bij een eerste onderhoudsbeurt controleert de monteur ook direct of de versnellingen en de remmen nog goed zijn afgesteld.
Letterlijk verplichten kunnen wij je natuurlijk niet, maar wij stellen dit wel als eis voor het behouden van de fabrieksgarantie.
Net als bij een auto adviseren wij om je fiets jaarlijks te voorzien van een onderhoudsbeurt. Dit kan natuurlijk bij een van onze fietsenwinkels of bij jouw plaatselijke fietsspecialist.
Een fiets is per slot van rekening een gebruiksvoorwerp en onderhevig aan slijtage. Door jaarlijks een onderhoudsbeurt uit te voeren houdt jij je fiets in optimale conditie en verleng je de levensduur van je fiets aanzienlijk!
Fiets
Elektrische fiets
Natuurlijk wil je jouw nieuwe tweewieler zo lang mogelijk behouden! Om je fiets te beschermen tegen diefstal raden wij altijd een stevig kettingslot aan.
Ondanks extra veiligheidsmaatregelen kun je fietsendiefstal helaas nooit 100% voorkomen. Daarom kiezen sommige fietsers ervoor om een fietsverzekering aan te sluiten. Wij werken samen met ANWB. Meer informatie nodig of wil je een verzekering afsluiten? Klik dan op de onderstaande banner.
Fabrieksgarantie
Op al onze fietsen is 1 jaar fabrieksgarantie van toepassing. Elektrische fietsen hebben zelfs 2 jaar fabrieksgarantie. Onder de fabrieksgarantie vallen alle mankementen die zijn veroorzaakt door een constructie- en/of materiaalfout(en).
De garantie kan uitsluitend worden ingeroepen door de eerste eigenaar van het product en de garantie is niet overdraagbaar.
Uitgesloten van garantie zijn alle onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, kettingen, kettingbladen, freewheelen, cassettes, bodies, kabels en remblokken tenzij er sprake is van een constructie- en/of materiaalfout(en).
Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.
LET OP: Om de garantie op je fiets te behouden moet je binnen 3 maanden na ontvangst van je fiets deze voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon). Wij adviseren je dringend om je fiets jaarlijks te voorzien van een uitgebreide onderhoudsbeurt. Lees hier alles over (verplicht) onderhoud aan je fiets.
De garantie vervalt:
- Wanneer het product niet overeenkomstig met de bestemming, onjuist en/of onzorgvuldig is gebruikt;
- Wanneer het product niet conform de door de fabrikant voorgeschreven instructies is onderhouden;
- Wanneer reparaties niet op vakkundige wijze door een specialist zijn verricht;
- Wanneer er naderhand onderdelen zijn gemonteerd welke niet overeen komen met de technische specificatie van het betreffende product of deze onjuist zijn gemonteerd.
Je hebt een fiets IN DOOS besteld. Dit betekend dat de fiets voor ca. 85%* is voor gemonteerd en je nog ca. 15%* zelf gaat monteren. Je hebt op een fiets IN DOOS 1 jaar fabrieksgarantie. Voor je begint, adviseren wij je om de fiets eerst na te lopen op eventuele (lak)schade of mankementen. Zitten deze erop, meld ze dan direct (binnen 5 werkdagen) bij onze klantenservice voor je begint met de montage van de fiets. Eenmaal gemonteerd kan er geen aanspraak gemaakt worden op mankementen door een incorrecte afmontage of (lak)schade. Wij kunnen namelijk daarna niet meer controleren waardoor de schade is ontstaan.
Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.
Waar moet je extra rekening mee houden wanneer je er voor kiest een fiets in doos aan te schaffen?
Wanneer je een fiets in doos besteld is ca. 85%* voor gemonteerd in de fabriek. Let hierbij op dat je bij het monteren van de fiets ook de reeds gemonteerde onderdelen moet controleren op montage. Controleer bij alle bouten, schroeven en moeren of deze stevig aangedraaid zijn.
Bij het monteren en afstellen van beide banden is het belangrijk om de spaakspanning te controleren. Een goede spaakspanning draagt bij aan het voorkomen van een slag in het wiel. Wij adviseren je spaakspanning te laten controleren door je fietsenmaker. Wij geven bij een fiets besteld in doos geen garantie wanneer er een slag in het wiel zit.
Het afstellen van de remmen en versnellingen is een nauwkeurige klus. Je kan dit door de instructies te volgen zelf doen of ervoor kiezen je fietsenmaker dit te laten uitvoeren. Wij adviseren als je er voor kiest om zelf je remmen en versnellingen af te stellen dit te laten controleren door je fietsenmaker. Zo weet je zeker dat de remmen en versnellingen juist zijn afgesteld. Uiteraard heb je ook op deze onderdelen 1 jaar fabrieksgarantie.
Mankementen veroorzaakt door montage of afstelfouten vallen buiten de garantie.
LET OP: Om de garantie op je fiets te behouden adviseren we je om na 3 maanden na ontvangst van je fiets deze voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon). Wij adviseren je dringend om je fiets jaarlijks te voorzien van een uitgebreide onderhoudsbeurt. Lees hier alles over (verplicht) onderhoud aan je fiets
LET OP: Montage gereedschap is niet inbegrepen bij een bestelling van een fiets IN DOOS. Bestel je Montage gereedschap hier! Vergeet dan ook niet een kettingspanner en spakenspanner mee te bestellen!
* De nog te monteren onderdelen verschilt per model
Je hebt een fiets RIJKLAAR besteld. Dit betekend dat de fiets voor 100% is gemonteerd en ook de remmen en indien aanwezig de versnellingen voor je zijn afgesteld. Wij raden je aan bij ontvangst van de fiets een proefrit te maken en de remmen en versnellingen goed uit te testen. Mochten de remmen en versnellingen niet naar wens functioneren, of heb je andere (lak)schade of een mankement aan jouw fiets? Meld dit dan zo snel mogelijk (max. 2 werkdagen) nadat je de fiets hebt ontvangen. Na deze periode geven wij geen garantie meer op mankementen welke gerelateerd zijn aan het afstellen van de remmen en versnellingen.
Je hebt op een fiets RIJKLAAR uiteraard 1 jaar fabrieksgarantie. Wij adviseren je fiets na 3 maanden te voorzien van een eerste servicebeurt, daarna is 1 x per jaar een onderhoudsbeurt sterk aan te raden. Zo heb je jaren plezier van je fiets!
Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.
LET OP: Om de garantie op je fiets te behouden adviseren we je om 3 maanden na ontvangst van je fiets deze voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon). Wij adviseren je dringend om je fiets jaarlijks te voorzien van een uitgebreide onderhoudsbeurt. Lees hier alles over (verplicht) onderhoud aan je fiets
Op al onze elektrische fietsen gelden dezelfde garantievoorwaarden als onze gewone fietsen. De fabrieksgarantie op elektrische fietsen is 2 jaar. Een elektrische fiets is voorzien van een accu. Voor de accu gelden aanvullende garantievoorwaarden. Je hebt op de accu van je fiets ook 2 jaar fabrieksgarantie op werking, constructie- en/of materiaalfout(en). De fabrieksgarantie geldt niet op de afname van de capaciteit van de accu, deze neemt namelijk af naar rato van het aantal laadcycli en de leeftijd van de accu. De afgegeven actieradius van de accu is een indicatie. De daadwerkelijk te behalen actieradius is sterk afhankelijk van meerdere factoren zoals, rijgedrag, de belasting, onderhoud, omgevingsfactoren en de gebruiker. Wij geven geen garantie op de actieradius.
LET OP: Om de garantie op je fiets te behouden adviseren we je om 3 maanden na ontvangst van je fiets deze voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon). Wij adviseren je dringend om je fiets jaarlijks te voorzien van een uitgebreide onderhoudsbeurt. Lees hier alles over (verplicht) onderhoud aan je fiets.
Wanneer je een klacht hebt over je fiets vragen wij je altijd om ons contactformulier in te vullen. Het is namelijk belangrijk dat je duidelijk beeldmateriaal meestuurt, zodat wij het probleem zo goed mogelijk in kaart kunnen brengen. Aan de hand van het contactformulier bekijken wij de mogelijkheden om het probleem voor je op te lossen en nemen deze met jou door.
Als je een probleem ervaart met je fiets laat dit dan zo snel mogelijk weten. Wij zullen altijd ons uiterste best doen om het probleem binnen onze mogelijkheden op te lossen. Wij kunnen helaas geen vergoedingen of tegemoetkomingen aan reeds uitgevoerde reparaties door derden doen toekomen.
Blijkt dat jouw klacht onder de garantie* valt? Dan starten wij onze garantieprocedure. Gedurende de garantieperiode zullen alle onderdelen waarvan wij hebben vastgesteld dat er sprake is van een materiaal- en/of constructiefout, naar keuze van ons worden gerepareerd of worden vervangen.
Reparatie winkel werkplaats
Onze winkels zijn gevestigd in Rotterdam, Maasluis, Delft, Den-Haag, Arnhem en Deventer. In geval van garantie kan je de fiets laten repareren bij 1 van bovenstaande winkels. Onze collega’s van het servicepunt zullen zorg dragen voor de reparatie en direct de fiets geheel voor je nakijken.
Ophaalservice
Als je niet in de gelegenheid bent je fiets bij 1 van onze winkels te brengen bieden wij je onze ophaalservice aan. Onze logistieke partner haalt je fiets bij je thuis, op een nader te overeenkomen dag, op. Het is belangrijk dat je de fiets gereed maakt voor transport, haal alle accessoires zoals kinderzitjes of fietstassen van de fiets af. Pak de fiets goed in om eventuele transportschade te voorkomen. Je kan hier bijvoorbeeld noppenfolie of kranten voor gebruiken. Wij zijn niet aansprakelijk voor transportschade. De fiets wordt door onze vakkundige collega’s gerepareerd. Zodra de fiets klaar is nemen wij contact met je op om een dag af te spreken om de fiets weer bij je thuis af te leveren. De kosten voor onze ophaalservice bedragen €90 (ophalen en thuisbezorgen) Je ontvangt als je gebruik gemaakt van onze ophaalservice een gratis servicebeurt voor je fiets.
Doe het zelf
In sommige gevallen is het probleem aan de fiets heel eenvoudig op te lossen zonder dat hier een vakman aan te pas hoeft te komen. Wanneer dit het geval is zullen wij met jou overleggen en je de benodigde onderdelen toesturen.
* Blijkt dat de reparatie nadat wij de fiets hebben ontvangen in de werkplaats niet onder de garantie valt, informeren wij je over de kosten. Wij voeren zonder je toestemming geen reparaties uit.
Valt je klacht niet onder de garantie?
Natuurlijk helpen wij je, ook als het probleem geen garantie betreft, graag om het probleem op te lossen. Wij maken een inschatting van de kosten en zullen deze met jou bespreken. Ben je akkoord met de kosten dan plannen wij een afspraak in om de reparatie uit te voeren. Dit kan bij 1 van onze winkels of met de ophaalservice. De transportkosten wanneer je gebruik wilt maken van de ophaalservice zijn voor je eigen rekening. Deze bedragen voor €45 per rit.
Ja, je kan wanneer je fiets wordt bezorgd deze weigeren.
De kosten van de zending weigeren aan je deur zijn voor jouw rekening. Deze bedragen bij een fiets in doos €45 en bij een rijklare fiets €80
Wil je de fiets weigeren vanwege schade of een mankement? Wij vragen dit dan altijd eerst met ons te overleggen. Vaak kunnen wij je een passend oplossing bieden waardoor je de fiets niet hoeft te retourneren.
Het kan natuurlijk gebeuren. Je hebt een fiets besteld en ontvangen. De fiets is toch niet helemaal wat je had verwacht of misschien is de fiets toch te groot of te klein. Je hebt dan de mogelijkheid om je fiets binnen 14 dagen ongebruikt te retourneren.
Om je fiets te retourneren vragen wij om contact met ons op te nemen via het contactformulier.
LET OP: Indien je je fiets om wenst te retourneren of te ruilen, zal je wel zelf de kosten voor de retour (€ 45 transportkosten) moeten voldoen. Ook dient de fiets nog niet gemonteerd (in geval van fiets in doos) of niet gebruikt (in geval van fiets rijklaar) te zijn. Bij een omruiling van een rijklare fiets zal je ook de kosten voor het rijklaar maken van de fiets moeten voldoen (dit is € 35, dus in totaal € 80)
Het kan natuurlijk zijn dat je de fiets wilt omruilen. Wanneer je ervoor kiest om een fiets om te ruilen, sturen we de nieuwe op zodra de oude bij ons binnen is. Wanneer er haast achter zit, kan je altijd een 2e bestelling plaatsen zodat wij het eerste aankoopbedrag kunnen crediteren.
Het kan dat een fiets te groot of te klein is, of dat de kleur toch niet bevalt. Omruilen in deze gevallen is dus geen probleem, maar kan iets langer duren. Heb je een fiets snel nodig, voor een verjaardag bijvoorbeeld, dan adviseren we dit tijdig te doen en niet te wachten tot het laatste moment.
Om kosten te voorkomen adviseren we wel om altijd langs een van onze vestigingen te gaan als je twijfelt over de framemaat.
Wil je je fiets omruilen? neem dan contact met ons op via ons contactformulier.
LET OP: Indien je je fiets om wenst te ruilen, zal je wel zelf de kosten voor de retour (€ 45 transportkosten ) moeten voldoen. Ook dient de fiets nog niet gemonteerd (in geval van fiets in doos) of niet gebruikt (in geval van fiets rijklaar) te zijn. Bij een omruiling van een rijklare fiets zal je ook de kosten voor het rijklaar maken van de fiets moeten voldoen (dit is € 35, dus in totaal € 80)
Heb jij een fiets in doos besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. Dus gedemonteerd en in de originele verpakking. Vanwege de omvang van het pakket hebben wij alleen de mogelijkheid de verpakte fiets op te laten halen via een afhaalopdracht via PostNL. Graag ontvangen wij een foto van de verpakte fiets alvorens wij een afhaalopdracht inplannen. Wij kunnen deze afspraak inplannen op een werkdag naar keuze. Er is helaas geen afhaalopdracht in het weekend mogelijk. PostNL haalt de fiets op de afgesproken dag op tussen 08:00 uur en 18:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdvak af te spreken hiervoor. De avond voor de afhaalopdracht krijg je een berichtje met een tijdsindicatie van 3 uur. Daarnaast belt of SMS-t de chauffeur je dan op de dag van de afspraak 30 minuten voor aankomst op om door te geven dat hij naar je onderweg is.
Waardevermindering
Een fiets wordt minder waard op het moment dat hij wordt gemonteerd. Als deze vervolgens weer gedemonteerd wordt voor retour, neemt de waarde alleen maar meer af. Niemand wil, voor de nieuwprijs, een fiets hebben waar al eerder aan gesleuteld is. Na het retourneren van een gebruikte fiets, wordt er naast de retourkosten a €45 ook een waardevermindering toegepast. Deze waardevermindering bedraagt minimaal €50.
LET OP: De kosten voor het retourneren van een fiets in doos zijn €45 en voor rekening van de klant. Heb je de doos al weggegooid? Dan kunnen wij je een nieuwe doos toesturen voor €20. De kosten voor het retourneren van een fiets in doos vanuit België bedragen €60.
Wij doen ons best om vanaf het moment dat de fiets bij ons in het magazijn is ontvangen je retouropdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.
Heb jij je fiets rijklaar besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. In het geval van een rijklare fiets neemt onze partner PostNL bij levering de verpakking van de fiets mee. Wij vragen je om de fiets zo goed als mogelijk op dezelfde wijze te verpakken zoals je deze hebt ontvangen. Vanwege de omvang van het pakket hebben wij alleen de mogelijkheid de verpakte fiets op te laten halen via een afhaalopdracht met PostNL. Graag ontvangen wij een foto van de verpakte fiets alvorens wij een afhaalopdracht inplannen. Wij kunnen deze afspraak inplannen op een werkdag naar keuze. Er is helaas geen afhaalopdracht in het weekend mogelijk. PostNL haalt de fiets op de afgesproken dag op tussen 08:00 uur en 18:00 uur. De avond voor de afhaalopdracht krijg je een berichtje met een tijdsindicatie van 3 uur. Daarnaast belt of SMS-t de chauffeur je dan op de dag van de afspraak 30 minuten voor aankomst op om door te geven dat hij naar je onderweg is.
LET OP: De kosten voor het retourneren van een fiets rijklaar zijn €80 en voor rekening van de klant. De kosten voor het retourneren van een fiets rijklaar vanuit België bedragen €95.
Wij doen ons best om vanaf het moment dat de fiets bij ons in het magazijn is ontvangen je retour opdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.
Wil je accessoires retourneren? Deze kan je binnen 14 dagen ongebruikt en in originele verpakking retourneren door deze in een afgesloten doos te versturen naar:
Superfietsen webshop
T.a.v. de retour afdeling
Abel Tasmanstraat 11
3165 AM Rotterdam
Vergeet niet duidelijk je ordernummer, reden van retour en gewenste actie (omruilen, geld terug) te vermelden.
LET OP: De kosten voor het retourneren van accessoires zijn voor rekening van de klant. Bewaar je verzendbewijs goed tot je retour bij ons is verwerkt.
Wij doen ons best om vanaf het moment dat de accessoires bij ons in het magazijn is ontvangen je retour opdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.
Wij doen ons best om vanaf het moment dat de fiets bij ons in het magazijn van een van onze leveranciers is ontvangen je retour opdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.
Wil jij je fiets omruilen? Dan maken wij een nieuwe order voor je aan.
Heb je ervoor gekozen om je aankoopbedrag terug te ontvangen? Deze ontvang je dan op dezelfde wijze terug als waarop je hebt betaald. Wij halen de retourkosten van het aan jou terug te betalen bedrag af.
€35 aan montagekosten
Heb je jouw fiets rijklaar besteld? Dan zal één van onze kundige fietsmonteurs zich over jouw fiets ontfermen.
€30 aan transportkosten
Nu je tweewieler voor 98% in elkaar is gezet, kan deze jouw kant opkomen. De kosten hiervan bedragen 30 euro. Let op voor zendingen naar België geldt er een meerprijs van 20 euro op de transportkosten.
€15 voor de Top-service van PostNL
De bezorger monteert bij aflevering nog de laatste 2% van je fiets. Hieronder valt het monteren van de pedalen en het rechtzetten van je stuur. Daarnaast wordt zowel het zadel als het stuur afgesteld op de ideale hoogte. Vervolgens neemt de bezorger ook nog al het verpakkingsmateriaal mee. Zo heb jij nergens omkijken meer naar! Wanneer de topservice niet is uitgevoerd kan er geen claim gemaakt worden op het totale bedrag maar alleen de kosten van de Top service, deze is €15.
LET OP: Je tekent voor een goede ontvangst van jouw fiets. Dit is dus ook voor het uitvoeren van de Top-service door PostNL. Wanneer de Top-service niet of niet goed uitgevoerd is, meld dit dan meteen bij onze klantenservice en maak hiervan een notitie bij jouw aftekening bij PostNL. We kunnen dan of de € 15 voor de niet uitgevoerde dienst aan je terugbetalen. PostNL kan ook nogmaals langs komen om deze dienst alsnog uit te voeren.
Ja zeker! Je kan ervoor kiezen om je fiets rijklaar te bestellen. Bij fietsen die rijklaar geleverd kunnen worden zie je op de product pagina de optie om dit aan te klikken. Voor een meerprijs van €80 zetten onze monteurs de fiets voor je in elkaar. Dan heb je nergens meer omkijken naar!
Onderstaande fietsen van Altec en Crown altijd Gratis rijklaar:
LET OP: om transportschade te voorkomen wordt de voordrager + voorlamp van een transportfiets apart geleverd. Deze moet je zelf nog monteren.
Hierover hebben we een handige video!
Rijklaar betekent dat je fiets voor 98% door onze fietsmonteur is gemonteerd (voordragers + voorlamp bij normale transportfietsen uitgezonderd*) De remmen en versnellingen zijn netjes afgesteld.
Bij levering van je fiets zijn alleen de pedalen nog niet gemonteerd en het stuur staat nog niet recht. Wij leveren onze rijklare fietsen met de topservice van Post NL. Dat houdt in dat de chauffeur van PostNL zorgt voor het monteren van de pedalen, het recht zetten van het stuur en het afstellen van het zadel en stuur op de juiste hoogte.
De PostNL chauffeur heeft hiervoor een uitgebreide training gehad.
LET OP: om transportschade te voorkomen wordt de voordrager + voorlamp van een transportfiets apart geleverd. Deze moet je zelf nog moeten monteren.
U heeft online de mogelijkheid om op verschillende manieren te betalen. Deze ziet u hieronder:
Ideal / Riverty / Klarna / PayIN3 / Creditcard / Bancontact / PayPal / Apple Pay / Google Play
In de laatste stap van het bestelproces kies je voor één van deze opties, als je verder gaat kom je automatisch in de beveiligde betaalomgeving. Heb je via Riverty, Klarna of PayIN3 een artikel aangeschaft, dan ben je daarna zelf verantwoordelijk voor de (terug)betaling aan Riverty, Klarna of PayIN3.
Riverty / Klarna / PayIN3 weigeren mijn betaling, wat is hier de reden van?
Het is vervelend als je een mooie fiets op het oog hebt en de bestelling door Riverty etc. geweigerd wordt. Daar de betaling via derden loopt, is de reden niet bij ons bekend. Indien je daar meer over wilt weten adviseren we je om contact op te nemen met het desbetreffende betaalmiddel.
In onze fietsenwinkels is het mogelijk om een fiets aan te schaffen met het tegoed van uw werkgever. Onze medewerkers in de winkel leggen graag uit hoe dit in zijn werk gaat. In de webshop is het helaas niet mogelijk.
Heel vervelend natuurlijk als je een mooie fiets op het oog hebt en de bestelling door het betreffende betaalmiddel geweigerd wordt. Hier kunnen wij helaas niets aan doen. Je kan hierover het beste contact opnemen met het betreffende betaalmiddel om de reden van weigering te vragen en dit op te lossen. Wordt je alsnog geweigerd, dan kan je via een van onze andere betaalmethoden de bestelling afrekenen en afronden.
Samen met het sleutelnummer, kan je het framenummer gebruiken om je fiets te verzekeren tegen diefstal. Wij weten niet welke frame en sleutelnummers bij welke fiets horen. Noteer daarom altijd direct na ontvangst deze twee nummers en bewaar ze goed! Wil je weten waar je deze kan vinden? Als je fiets gestolen wordt kunnen wij helaas niet achterhalen welke nummers hier bij hoorde.
Je fiets online bestellen of kopen in de winkel: de verschillen
Al 15 jaar voorzien we de leukste fietsen voor een scherpe prijs. Uiteraard ook met een beste service! Sinds een jaar of 6 doen we dit ook via ons online platform Superfietsen.nl. Deze webshop is later ontstaan dan onze winkels. Hiermee is het aanbod en de zichtbaarheid van de winkels vele malen groter geworden. Echter is het een losse bedrijfstak met andere factoren dan in de winkels spelen.
Wat zijn de grootste verschillen?
Webshop: Op onze website kun je kiezen of je een fiets in doos of een rijklaar wilt aanschaffen. Bij een fiets in doos moet je de (af)montage zelf doen. Daardoor is de prijs voordeliger! Een rijklare fiets wordt door onze monteurs in elkaar gezet en afgesteld. Het laatste stukje (monteren van pedalen en stuur) wordt door de bezorger van POST NL gedaan.
Fysieke winkels: Wanneer je voor een fiets uit de winkel kies, kunnen we je ontzorgen. Dit betekent dat je de fiets altijd 100% rijklaar krijgt en zelf niks meer hoeft te doen. Ook kunnen we volledige verantwoordelijkheid nemen voor de hele (af)montage van de fiets. Er komt geen extern koeriersdienst of monteur bij kijken. Ook krijg je altijd een gratis servicebeurt in het eerste jaar. Hierdoor kan het zijn dat de prijzen afwijken vergeleken met de webshop
Voordelen webshop
Voordelen Winkel
Wanneer je in de buurt woont van een van onze winkels, nodigen we je van harte uit voor en bakje koffie. Kom gezellig langs voor persoonlijk advies en maak een vrijblijvende proefrit. Woon je wat verder weg, ben je nog steeds van harte welkom, maar kan je ook kiezen voor de laagste prijs en erg breed assortiment. Ook op onze website geven we uitgebreid uitleg over onze producten. Heb je toch nog vragen, dan staan we in de webshop als winkels voor je klaar!
Het is belangrijk om te weten waarvoor u de fiets zal gebruiken, waar u gaat fietsen en hoeveel u gaat fietsen. Het is daarom lastig om op papier te beschrijven welke fiets het meest geschikt is voor u. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Het is belangrijk dat u ook de juiste framemaat kiest. Deze keuzehulp kan daar bij helpen! Meer informatie leest u op deze pagina.
Ben je niet zeker van welke framemaat voor jou geschikt is? Doe dan onze keuzehulp om achter jouw ideale framemaat te komen!
De adviezen zijn niet bindend. Ieder persoon heeft namelijk een andere voorkeur voor hoogte. Bedenk dat u in ieder geval altijd het zadel hoger kunt zetten, maar niet lager.
Heb je een vraag over ons product? Vul dan het contactformulier in. Via het contactformulier heb je eventueel ook de mogelijkheid om foto's en/of beeldmateriaal te uploaden. Het is namelijk belangrijk dat je duidelijk beeldmateriaal meestuurt zodat wij je vraag of probleem zo goed mogelijk in kaart kunnen brengen en je een gepaste oplossing kunnen bieden.