Klantenservice

Wij bij Superfietsen.nl vinden het belangrijk dat je niet alleen tevreden bent met je aankoop, maar er ook lang van kan genieten. Aarzel dan ook vooral niet om contact met ons op te nemen wanneer je een vraag hebt!

Waar ben je naar op zoek?

Wij helpen je graag verder!

Veelgestelde vragen

Bestelling

  • Is het mogelijk om telefonisch of via de mail te bestellen?

     

    Het is het snelste om een bestelling te plaatsen via onze website.

    Lukt het niet, of zoek je iets wat je niet kan vinden? Neem dan telefonisch contact met ons op zodat wij je kunnen helpen en kunnen kijken naar de mogelijkheden. Wij zijn telefonisch te bereiken op: 085 0161 085

  • Orderbevestiging

     

    Wij sturen, nadat je de bestelling hebt geplaatst en betaald, via de e-mail een orderbevestiging. Soms komt deze bevestiging in je spam terecht. Controleer deze altijd wanneer je nog geen orderbevestiging hebt ontvangen. Heb je ook in de spam geen orderbevestiging? Neem dan contact met ons op, wij kunnen dan voor je uitzoeken wat er aan de hand is. 

  • Kan een geplaatste bestelling worden geannuleerd?

     

    Wij kunnen geplaatste bestellingen niet annuleren. 

    Wij garanderen bij bestellingen waarbij de fiets in doos en op werkdagen voor 15:00 uur zijn besteld dat wij deze dezelfde dag versturen. (LET OP: dit betekent niet dat je deze de volgende dag al in huis hebt) Geplaatste bestellingen worden daarom zeer snel verwerkt, het annuleren van bestellingen is daarom niet mogelijk. 

    Wij versturen fietsen in doos met PostNL. Mocht je toch van je bestelling af willen zien kan je, wanneer PostNL je bestelling komt bezorgen, deze aan de deur weigeren. PostNL stuurt dan je bestelling aan ons retour. Vergeet niet ons op de hoogte te stellen wanneer je een bestelling retour stuurt. Je kan ons hiervan op de hoogtestellen aan de hand van het contactformulier

     

    LET OP: Wanneer je een bestelling weigert aan de deur zijn hier kosten á €45 aan verbonden. Deze kosten zijn voor jouw rekening en brengen wij in mindering op de terugbetaling wanneer wij deze aan je betalen.

    Wanneer je de fiets rijklaar hebt besteld is het annuleren van de bestelling in de meeste gevallen niet mogelijk. Onze monteurs gaan nl. direct met je bestelling aan de slag. Mocht je toch van je bestelling af willen zien, stel ons hiervan dan zo snel mogelijk op de hoogte. Wij zetten je annulering dan uit bij onze monteurs. Wanneer je fiets nog niet is aangemeld bij onze koerier kunnen wij verzending van je fiets tegen houden. De kosten voor het rijklaar maken á €35 komen voor jouw rekening en brengen wij in mindering op de terugbetaling wanneer wij deze aan je betalen.

Bezorging

  • Kan ik de dag kiezen waarop mijn fiets wordt bezorgd?

     

    Nee, het is helaas niet mogelijk om een dag te kiezen. Dit kan je wel a.d.h.v. de bevestigingsmail van PostNL tot de dag voor levering nog wijzigen. Wij leveren je rijklare fiets binnen 5 tot 10 werkdagen nadat je hebt besteld, tenzij op de productpagina anders vermeld. Heb je een fiets in doos besteld (voor 15:00u op een werkdag) dan wordt deze dezelfde dag nog aan PostNL meegegeven. Wanneer jouw fiets is meegenomen door PostNL krijg je in de avond een e-mail van PostNL met daarin de leverdatum. (check ook je spam-folder, de e-mail komt daar soms in terecht) Op de dag van levering zelf ontvang je in de ochtend een SMS van PostNL met het tijdvak van levering.

    Wil je het afleveradres of de leverdatum wijzigen? (LET OP: dit kan enkel tot de (werk)dag voor levering tot 16.00u)

    Heb je andere vragen over de bezorging van jouw fiets?

    Je kan alle informatie hier terug vinden.

  • Hoe snel heb ik mijn fiets in huis als ik deze in doos bestel?

     

    Wanneer je op een werkdag voor 15:00 een fiets in doos besteld, wordt deze dezelfde dag nog verzonden. Wij zijn bij de bezorging van de fietsen afhankelijk van partners en bezorgdiensten. Wanneer de fiets eenmaal bij ons is opgehaald, hebben we niet voor 100% de controle over de bezorging. Het kan zijn dat het pakket door drukte of andere redenen vertraging oploopt. Houd dan ook altijd jouw mail in de gaten. PostNL of Filogic zal jou per e-mail informeren over de leverdatum. In deze gevallen kan je zelf contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Dan blijven de lijnen zo kort mogelijk.

    Wil je het afleveradres of de leverdatum wijzigen? (LET OP: dit kan enkel tot de (werk)dag voor levering tot 16.00u)

    Heb je andere vragen over de bezorging van jouw fiets?

    Je kan alle informatie hier terug vinden.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op de dag van bezorging van mijn fiets in doos?

     

    Ben je niet thuis op het moment wanneer PostNL of ons Eigen Transport met de fiets bij jou voor de deur staat? Je krijgt dan van PostNL een bezorgkalender, waarmee je een 2e bezorgpoging kan inplannen. Indien jouw fiets met ons Eigen Transport geleverd wordt, dan laat men een briefje achter met het verzoek contact met onze klantenservice op te nemen, zodat jouw  levering opnieuw ingepland kan worden.

    LET OP: de kosten voor een 2e bezorgpoging zijn €45 en voor rekening van de klant. Helaas hebben wij geen invloed op een dagdeel.

    Wil je het afleveradres of de leverdatum wijzigen? (LET OP: dit kan enkel tot de (werk)dag voor levering tot 16.00u)

    Heb je andere vragen over de bezorging van jouw fiets?

    Je kan alle informatie hier terug vinden.

  • Hoe lang is de levertijd van een rijklare fiets?

     

    Wanneer je de fiets rijklaar hebt besteld leveren wij je fiets binnen 5-8 werkdagen met PostNL, tenzij op de productpagina anders vermeld.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op de dag van bezorging van mijn rijklare fiets?

     

    Als je niet thuis bent op de dag van bezorging neemt PostNL de fiets mee terug. Je ontvangt via de mail een bezorgkalender waar je zelf een 2e bezorging kan inplannen. LET OP: de kosten voor een 2e bezorgpoging zijn €45 en voor rekening van de klant.

    Wil je het afleveradres of de leverdatum wijzigen? (LET OP: dit kan enkel tot de (werk)dag voor levering tot 16.00u)

    Heb je andere vragen over de bezorging van jouw fiets?

    Je kan alle informatie hier terug vinden.

     

     

  • Wat kan er fout gaan bij de bezorging?

     

    Wij zijn bij de bezorging van onze fietsen afhankelijk van partners en bezorgdiensten. Wanneer de fiets eenmaal bij ons is opgehaald, hebben we niet voor 100% de controle over de bezorging. Het kan zijn dat de levering door drukte of andere redenen vertraging oploopt. In deze gevallen kan je zelf contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Dan blijven de lijnen zo kort mogelijk. Wordt jouw fiets met PostNL geleverd? Dan kan je contact opnemen met hen door een whatsapp-bericht te sturen naar 06 13 78 41 57 of te bellen op 088 23 63 764. Wordt jouw fiets met ons eigen transport geleverd? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 085 0161 085


    In een enkel geval raakt een pakket zoek in het logistiek proces. Dan moet er een onderzoek ingesteld worden. Dit gaat dan altijd via ons omdat wij de verzender zijn. Een onderzoek kan uiterlijk 1 werkweek duren. Mocht het na 1 week nog niet opgelost zijn, zorgen wij altijd voor een gepaste oplossing. Het is wel belangrijk om te weten dat ook wij het onderzoek moeten afwachten.

  • Kan ik de fiets in het weekend laten bezorgen?

     

    Nee, levering van fietsen vind alleen plaats op werkdagen tussen 08:00 uur en 18:00 uur.

    Wil je het afleveradres of de leverdatum wijzigen? (LET OP: dit kan enkel tot de (werk)dag voor levering tot 16.00u)

    Heb je andere vragen over de bezorging van jouw fiets?

    Je kan alle informatie hier terug vinden.

  • Wanneer kan ik mijn bestelde accessoires verwachten?

     

    Wanneer je bij ons een fiets hebt besteld met accessoires. Dan worden de accessoires altijd los van de fiets verzonden. Dit kan er voor zorgen dat je jouw fiets op een ander moment bezorgd wordt dan de bestelde accessoires.

     

    LET OP: Niet alle accessoires worden door dezelfde leverancier geleverd. Het kan dus zijn dat deze apart verstuurd worden en niet met de fiets mee geleverd worden. De meeste leveranciers van onze accessoires werken samen met DHL. Je zal dan dus naast een e-mail van PostNL (over de levering van jouw fiets) waarschijnlijk ook een mail van DHL ontvangen over de levering van de door jou bestelde accessoires.

Monteren

  • Wat moet ik weten voor ik mijn fiets in doos ga monteren?

     

    Check je fiets goed voor het monteren

    Wanneer je de fiets hebt ontvangen zijn er nog een aantal onderdelen die je zelf moet monteren en afstellen. Je hebt er voor gekozen om de fiets zelf af te monteren, dit is een belangrijke en niet te onderschatten klus. De fiets is namelijk gemonteerd in de fabriek, maar het fijne afstellen moet nog gebeuren. dus goed gecheckt worden. Onze monteurs doen dit voor je wanneer een fiets rijklaar besteld.

    Voor je begint, adviseren wij je om de fiets eerst na te lopen op eventuele (lak)schade of mankementen. Zitten deze erop, meld ze dan direct (binnen 5 werkdagen) bij onze klantenservice voor je begint met de montage van de fiets. Eenmaal gemonteerd kan er geen aanspraak gemaakt worden op mankementen door een incorrecte afmontage of (lak)schade. Wij kunnen namelijk daarna niet meer controleren waardoor de schade is ontstaan.

     

    LET OP: Montage gereedschap is niet inbegrepen bij een bestelling van een fiets IN DOOS. Bestel je Montage gereedschap hier!  Vergeet dan ook niet een kettingspanner en spakenspanner mee te bestellen!

     

    Te monteren losse onderdelen:
    - Stuur
    - Pedalen
    - Zadel
    - Zadel pen
    - Spatbord voor
    - Voorwiel
    - Verlichting voor en achter
    - Banden op pompen
    - Voordrager + koplamp(bij Transportfietsen)
    - Fiets standaard (op de meeste fietsen voorgemonteerd)

    Ook de reeds gemonteerde onderdelen moeten nagelopen en waar nodig bijgesteld of afgesteld worden:

    -Na kijken of het achterwiel goed gemonteerd is en niet aanloopt ( tegen spatbord of jasbeschermers)
    -Ketting nakijken of het niet aanloopt tegen het kettingkast

    -Remmen afstelllen

    -Versnellingen afstellen
    -Ketting spanning controleren en waar nodig bijspannen (komt voor dat ze te strak of te los zitten.)
    -Standaard goed vastzetten.
    -Aschroeven achterwiel goed aandraaien

    -Spaakspanning controleren en waar nodig bijspannen

    -Controleren voor eventuele slagen in voor en achterwiel. 

     

    LET OP: Het afmonteren van een fiets vereist enige kennis. Indien je ervoor kiest om jouw fiets zelf af te monteren, vallen gebreken als gevolg van montagefouten niet binnen de garantie. De garantie beperkt zich dan tot fabricagefouten van onderdelen.

     

    Waardevermindering

    Om eventuele extra kosten te voorkomen, adviseren we voor montage zeker te weten dat dit de juiste fiets voor je is. Zet de fiets nog niet in elkaar als je niet weet of het de juiste maat is! En fiets wordt minder waard op het moment dat hij wordt gemonteerd. Als deze vervolgens weer gedemonteerd wordt voor retour, neemt de waarde alleen maar meer af. Niemand wil, voor de nieuwprijs, een fiets hebben waar al eerder aan gesleuteld is. Na het retourneren van een gebruikte fiets, wordt er naast de retourkosten waardevermindering toegepast. Deze waardevermindering bedraagt minimaal €50.

     

  • Waar kan ik de montagehandleidingen vinden?

     

    Bij ons zitten de montagehandleidingen niet in de doos. Deze kan je bij ons digitaal vinden op onze website.

     

Fiets & onderhoud

  • De eerste onderhoudsbeurt (voor behoud van de fabrieksgarantie)


    Het op tijd onderhoud laten plegen aan je fiets is belangrijk. Door je fiets regelmatig te voorzien van een onderhoudsbeurt blijft deze in optimale conditie en voorkom je gebreken door vroegtijdige onnodige slijtage. 

    Om de fabrieksgarantie te behouden adviseren we je om 3 maanden na ontvangst van je fiets, of wanneer je 500 kilometer op de fiets hebt gefietst (afhankelijk wat als eerste voorkomt) voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon)

    Waarom is een eerste servicebeurt zo belangrijk? 
    Na de eerst gereden kilometers op je nieuwe fiets komt er op alle onderdelen van de fiets spanning te staan. Denk hierbij aan de spaken en kabels. De kans is groot dat er het een en ander bijgesteld moet worden. Bij een eerste onderhoudsbeurt controleert de monteur ook direct of de versnellingen en de remmen nog goed zijn afgesteld.

    Letterlijk verplichten kunnen wij je natuurlijk niet, maar wij stellen dit wel als eis voor het behouden van de fabrieksgarantie.

  • De jaarlijkse onderhoudsbeurt


    Net als bij een auto adviseren wij om je fiets jaarlijks te voorzien van een onderhoudsbeurt. Dit kan natuurlijk bij een van onze fietsenwinkels of bij jouw plaatselijke fietsspecialist.


    Een fiets is per slot van rekening een gebruiksvoorwerp en onderhevig aan slijtage. Door jaarlijks een onderhoudsbeurt uit te voeren houdt jij je fiets in optimale conditie en verleng je de levensduur van je fiets aanzienlijk!

  • Wat kan je zelf doen om je fiets in optimale conditie te houden?

     

    Fiets

    • Voor alle fietsen geldt, controleer regelmatig de bandenspanning. Banden op de juiste spanning zorgen voor het behoud van de wielen.
    • Maak je fiets schoon met een sopje, maak geen gebruik van bijvoorbeeld een hogedrukreiniger. Door de hoge druk spuit je al snel het vet uit de draaiende onderdelen.
    • Loop regelmatig alle bouten en moeren van de fiets na en draai deze zo nodig vast. Door trillingen kunnen deze namelijk los gaan zitten.
    • Heeft je fiets een open kettingkast? Smeer dan de ketting regelmatig in met kettingolie.
    • Ook het slot van je fiets heeft onderhoud nodig, om deze soepel te houden spuit je deze met regelmaat in met slotspray.

     

    Elektrische fiets

    • Controleer regelmatig de bandenspanning, een verlaagde bandenspanning vermindert namelijk je actieradius
    • Laat je accu bij koud weer niet in de fiets zitten. Koud weer met temperaturen onder de 10 graden vermindert de actieradius. Ook het opladen van je accu adviseren wij te doen bij kamertemperatuur.
    • Maak je langere periode geen gebruik van je elektrische fiets? Bewaar je accu dan bij kamertemperatuur en leg je accu minimaal 1 keer per 2 maanden aan de oplader tot deze weer helemaal vol is.
    • Bij een elektrische fiets is het belangrijk met regelmaat de remmen te controleren. Omdat een elektrische fiets harder gaat dan een gewone fiets hebben de remmen ook meer te verduren.
    • Laat het onderhoud van je elektrische fiets altijd uitvoeren bij een merkdealer van je fiets. Deze dealer kent het merk en is in het merk gespecialiseerd.
    • Maak je fiets schoon met een sopje, maak geen gebruik van bijvoorbeeld een hogedrukreiniger. Door de hoge druk, spuit je al snel het vet uit de draaiende onderdelen.
    • Heeft je fiets een open kettingkast? Smeer dan de ketting regelmatig in met kettingolie.
  • Fiets verzekeren

     

    Natuurlijk wil je jouw nieuwe tweewieler zo lang mogelijk behouden! Om je fiets te beschermen tegen diefstal raden wij altijd een stevig kettingslot aan.

    Ondanks extra veiligheidsmaatregelen kun je fietsendiefstal helaas nooit 100% voorkomen. Daarom kiezen sommige fietsers ervoor om een fietsverzekering aan te sluiten. Wij werken samen met ANWB. Meer informatie nodig of wil je een verzekering afsluiten? Klik dan op de onderstaande banner. 

    ANWB fiets verzekering; diefstal / diefstal beschadiging plus / pech hulp

Garantie

  • Welke garantie heb ik op mijn fiets?

    Op al onze fietsen is 1 jaar fabrieksgarantie van toepassing. Elektrische fietsen hebben zelfs 2 jaar fabrieksgarantie. Onder de fabrieksgarantie vallen alle mankementen die zijn veroorzaakt door een constructie- en/of materiaalfout(en).

    De garantie kan uitsluitend worden ingeroepen door de eerste eigenaar van het product en de garantie is niet overdraagbaar.

    Hier kan je alles uitgebreid terug lezen over de garantie op jouw fiets.

  • Garantie fiets besteld IN DOOS

     

    Je hebt een fiets IN DOOS besteld. Dit betekend dat de fiets voor ca. 85%* is voor gemonteerd en je nog ca. 15%* zelf gaat monteren. Je hebt op een fiets IN DOOS 1 jaar fabrieksgarantie. Let hierbij op dat je bij het monteren van de fiets ook de reeds gemonteerde onderdelen moet controleren op montage en waar nodig moet af- of bijstellen/bijspannen. Meer informatie hierover kan je hier terugvinden.

    Voor je begint, adviseren wij je om de fiets eerst na te lopen op eventuele (lak)schade of mankementen. Zitten deze erop, meld ze dan direct (binnen 5 werkdagen) bij onze klantenservice voor je begint met de montage van de fiets. Eenmaal gemonteerd kan er geen aanspraak gemaakt worden op mankementen door een incorrecte afmontage of (lak)schade. Wij kunnen namelijk daarna niet meer controleren waardoor de schade is ontstaan.

     

    Hier kan je alles uitgebreid terug lezen over de garantie op jouw fiets.

  • Garantie fiets RIJKLAAR besteld

     

    Je hebt een fiets RIJKLAAR besteld. Dit betekend dat de fiets voor 98% is gemonteerd en ook de remmen en indien aanwezig de versnellingen voor je zijn afgesteld. Wij raden je aan bij ontvangst van de fiets een proefrit te maken en de remmen en versnellingen goed uit te testen. Mochten de remmen en versnellingen niet naar wens functioneren, of heb je andere (lak)schade of een mankement aan jouw fiets? Meld dit dan zo snel mogelijk (max. 2 werkdagen) nadat je de fiets hebt ontvangen. Na deze periode geven wij geen garantie meer op mankementen welke gerelateerd zijn aan het afstellen van de remmen en versnellingen. 

    Je hebt op een fiets RIJKLAAR uiteraard 1 jaar fabrieksgarantie. Wij adviseren je fiets na 3 maanden te voorzien van een eerste servicebeurt, daarna is 1 x per jaar een onderhoudsbeurt sterk aan te raden. Zo heb je jaren plezier van je fiets!

    Hier kan je alles uitgebreid terug lezen over de garantie op jouw fiets.

     

  • Aanvullende garantie elektrische fietsen


    Op al onze elektrische fietsen gelden dezelfde garantievoorwaarden als onze gewone fietsen. De fabrieksgarantie op elektrische fietsen is 2 jaar. Een elektrische fiets is voorzien van een accu. Voor de accu gelden aanvullende garantievoorwaarden. Je hebt op de accu van je fiets ook 2 jaar fabrieksgarantie op werking, constructie- en/of materiaalfout(en). De fabrieksgarantie geldt niet op de afname van de capaciteit van de accu, deze neemt namelijk af naar rato van het aantal laadcycli en de leeftijd van de accu. De afgegeven actieradius van de accu is een indicatie. De daadwerkelijk te behalen actieradius is sterk afhankelijk van meerdere factoren zoals, rijgedrag, de belasting, onderhoud, omgevingsfactoren en de gebruiker. Wij geven geen garantie op de actieradius.

    LET OP:  Om de garantie op je fiets te behouden adviseren we je om 3 maanden na ontvangst van je fiets deze voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon). Wij adviseren je dringend om je fiets jaarlijks te voorzien van een uitgebreide onderhoudsbeurt. Lees hier alles over (verplicht) onderhoud aan je fiets.

     

  • Garantiebeleid

     

    Wanneer je een klacht hebt over je fiets en aanspraak wenst te maken op jouw garantie, vragen wij je altijd om ons contactformulier in te vullen. Het is namelijk belangrijk dat je duidelijk beeldmateriaal meestuurt, zodat wij het probleem zo goed mogelijk in kaart kunnen brengen. Aan de hand van het contactformulier bekijken wij de mogelijkheden om het probleem voor je op te lossen en nemen deze met jou door.

    Als je een probleem ervaart met je fiets laat dit dan zo snel mogelijk weten. Wij zullen altijd ons uiterste best doen om het probleem binnen onze mogelijkheden op te lossen. Wij kunnen helaas geen vergoedingen of tegemoetkomingen aan reeds uitgevoerde reparaties door derden doen toekomen.  Bij reparaties die onder garantie uitgevoerd worden zijn wij helaas niet in de mogelijkheid om je een leenfiets toe te sturen. (reparaties duren max. 2-4 weken)

     

    LET OP: Is jouw fiets ouder dan 3 maanden of heb je meer dan 500 kilometer op jouw fiets gefietst en wil je aanspraak maken op de garantie? Dan ontvangen we graag het bewijs van de reeds uitgevoerde servicebeurt.

  • Garantieprocedure

     

    Blijkt dat jouw klacht onder de garantie* valt? Dan starten wij onze garantieprocedure. Gedurende de garantieperiode zullen alle onderdelen waarvan wij hebben vastgesteld dat er sprake is van een materiaal- en/of constructiefout, naar keuze van ons worden gerepareerd of worden vervangen.

    Meer informatie over onze garantieprocedure kan je hier terug vinden.

Retourneren

  • Kan ik mijn bestelling weigeren bij levering?

     

    Ja, je kan wanneer je fiets wordt bezorgd deze weigeren.

    De kosten van de zending weigeren aan je deur zijn voor jouw rekening. Deze bedragen bij een fiets in doos €45 en bij een rijklare fiets €80.

    Wil je de fiets weigeren vanwege schade of een mankement? Wij vragen dit dan altijd eerst met ons te overleggen. Vaak kunnen wij je een passend oplossing bieden waardoor je de fiets niet hoeft te retourneren. 

     

  • Ik wil mijn bestelling retourneren, kan dat?


    Het kan natuurlijk gebeuren. Je hebt een fiets besteld en ontvangen. De fiets is toch niet helemaal wat je had verwacht of misschien is de fiets toch te groot of te klein. Je hebt dan de mogelijkheid om je fiets binnen 14 dagen ongebruikt te retourneren.

    Om je fiets te retourneren vragen wij om contact met ons op te nemen via het contactformulier

    LET OP: Indien je je fiets om wenst te retourneren of te ruilen, zal je wel zelf de kosten voor de retour (€ 45 transportkosten) moeten voldoen. Ook dient de fiets nog niet gemonteerd (in geval van fiets in doos) of niet gebruikt (in geval van fiets rijklaar) te zijn. Bij een omruiling van een rijklare fiets zal je ook de kosten voor het rijklaar maken van de fiets moeten voldoen (dit is € 35, dus in totaal € 80) 

  • Hoe kan ik mijn fiets omruilen?

     

    Het kan natuurlijk zijn dat je de fiets wilt omruilen. Wanneer je ervoor kiest om een fiets om te ruilen, sturen we de nieuwe op zodra de oude bij ons binnen is. Wanneer er haast achter zit, kan je altijd een 2e bestelling plaatsen zodat wij het eerste aankoopbedrag kunnen crediteren.

    Het kan dat een fiets te groot of te klein is, of dat de kleur toch niet bevalt. Omruilen in deze gevallen is dus geen probleem, maar kan iets langer duren. Heb je een fiets snel nodig, voor een verjaardag bijvoorbeeld, dan adviseren we dit tijdig te doen en niet te wachten tot het laatste moment.

    Wil je je fiets omruilen? Hier kan je alle informatie over het omruilen/retourneren terug vinden.

     

  • Retourneren fiets in doos besteld

     

    Heb jij een fiets in doos besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. Dus gedemonteerd en in de originele verpakking. 

    Wil je je fiets retourneren? Hier kan je alle informatie over het omruilen/retourneren terug vinden.

    Waardevermindering

    Een fiets wordt minder waard op het moment dat hij wordt gemonteerd. Als deze vervolgens weer gedemonteerd wordt voor retour, neemt de waarde alleen maar meer af. Niemand wil, voor de nieuwprijs, een fiets hebben waar al eerder aan gesleuteld is. Na het retourneren van een gebruikte fiets, wordt er naast de retourkosten a €45 ook een waardevermindering toegepast. Deze waardevermindering bedraagt minimaal €50.


    LET OP: De kosten voor het retourneren van een fiets in doos zijn €45 en voor rekening van de klant. Heb je de doos al weggegooid? Dan kunnen wij je een nieuwe doos toesturen voor €20. De kosten voor het retourneren van een fiets in doos vanuit België bedragen €60.

    Wij doen ons best om vanaf het moment dat de fiets bij ons in het magazijn is ontvangen je retouropdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.

  • Retourneren fiets rijklaar besteld

     

    Heb jij je fiets rijklaar besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. In het geval van een rijklare fiets neemt onze partner PostNL bij levering de verpakking van de fiets mee. Wij vragen je om de fiets zo goed als mogelijk op dezelfde wijze te verpakken zoals je deze hebt ontvangen. 

    Wil je je fiets retourneren? Hier kan je alle informatie over het omruilen/retourneren terug vinden.

    LET OP: De kosten voor het retourneren van een fiets rijklaar zijn €80 en voor rekening van de klant. De kosten voor het retourneren van een fiets rijklaar vanuit België bedragen €95.

    Wij doen ons best om vanaf het moment dat de fiets bij ons in het magazijn is ontvangen je retour opdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.

     

  • Retourneren van accessoires


    Wil je accessoires retourneren? Deze kan je binnen 14 dagen ongebruikt en in originele verpakking retourneren door deze in een afgesloten doos te versturen naar:

    Superfietsen webshop
    T.a.v. de retour afdeling
    Abel Tasmanstraat 11
    3165 AM Rotterdam

    Vergeet niet duidelijk je ordernummer, reden van retour en gewenste actie (omruilen, geld terug) te vermelden. 

    LET OP: De kosten voor het retourneren van accessoires zijn voor rekening van de klant. Bewaar je verzendbewijs goed tot je retour bij ons is verwerkt. 

    Wij doen ons best om vanaf het moment dat de accessoires bij ons in het magazijn is ontvangen je retour opdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.

  • Hoe lang duurt het voor mijn retourzending is verwerkt?


    Wij doen ons best om vanaf het moment dat de fiets bij ons in het magazijn van een van onze leveranciers is ontvangen je retour opdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.

    Wil jij je fiets omruilen? Dan maken wij een nieuwe order voor je aan wanneer de fiets fysiek retour geleverd is.

    Heb je ervoor gekozen om je aankoopbedrag terug te ontvangen? Deze ontvang je dan op dezelfde wijze terug als waarop je hebt betaald. Wij halen de retourkosten van het aan jou terug te betalen bedrag af. 

Rijklaar

  • Wat is rijklaar?

     

    Hierover hebben we een handige video

    Wanneer je de fiets rijklaar hebt besteld leveren wij je fiets binnen 5-8 werkdagen met PostNL, tenzij op de productpagina anders vermeld. Rijklaar betekent dat je fiets voor 98% door onze fietsmonteur is gemonteerd (voordragers + voorlamp bij normale transportfietsen uitgezonderd*) De remmen en versnellingen zijn netjes afgesteld.

    Bij levering van je fiets zijn alleen de pedalen nog niet gemonteerd en het stuur staat nog niet recht. Wij leveren onze rijklare fietsen met de topservice van Post NL. Dat houdt in dat de chauffeur van PostNL zorgt voor het monteren van de pedalen, het recht zetten van het stuur en het afstellen van het zadel en stuur op de juiste hoogte.

    De PostNL chauffeur heeft hiervoor een uitgebreide training gehad.

     

    LET OP: om transportschade te voorkomen wordt de voordrager + voorlamp van een transportfiets apart geleverd. Deze zal je zelf nog moeten monteren.

  • Waar bestaan de rijklare kosten uit?

     

    €35 aan montagekosten
    Heb je jouw fiets rijklaar besteld? Dan zal één van onze kundige fietsmonteurs zich over jouw fiets ontfermen.

    €30 aan transportkosten
    Nu je tweewieler voor 98% in elkaar is gezet, kan deze jouw kant opkomen. De kosten hiervan bedragen 30 euro. Let op voor zendingen naar België geldt er een meerprijs van 20 euro op de transportkosten.

    €15 voor de Top-service van PostNL
    De bezorger monteert bij aflevering nog de laatste 2% van je fiets. Hieronder valt het monteren van de pedalen en het rechtzetten van je stuur. Daarnaast wordt zowel het zadel als het stuur afgesteld op de ideale hoogte. Vervolgens neemt de bezorger ook nog al het verpakkingsmateriaal mee. Zo heb jij nergens omkijken meer naar! Wanneer de topservice niet is uitgevoerd kan er geen claim gemaakt worden op het totale bedrag maar alleen de kosten van de Top service, deze is €15. 

     

    LET OP: Je tekent voor een goede ontvangst van jouw fiets. Dit is dus ook voor het uitvoeren van de Top-service door PostNL. Wanneer de Top-service niet of niet goed uitgevoerd is, meld dit dan meteen bij onze klantenservice en maak hiervan een notitie bij jouw aftekening bij PostNL. We kunnen dan PostNL vragen om hiervoor terug te komen of de € 15 voor de niet uitgevoerde dienst aan je terugbetalen. 

  • Kan ik mijn fiets rijklaar bestellen?

    Elke normale fiets van het merk Altec is voor een meerprijs rijklaar te bestellen. Afhankelijk van het soort fiets kost dit €60 of €80. Fietsen met een derailleurversnellingen kosten €80 omdat deze ook meer tijd kosten goed in elkaar te zetten en af te stellen. Fietsen zonder derailleurversnelling kosten €60.

    Onderstaande fietsen worden altijd Gratis rijklaar geleverd:

    Altec E-bikes
    Cortina (meeste modellen worden 98% rijklaar geleverd i.v.m. zelf te monteren voordrager)
    Cube
    Bulls
    Pegasus
    Super73
    Pointer
    Alpina
    Cowboy
    Victoria
    Watt
    Flyer
    Knaapbikes
    Phatfour
    Tenways 

     

    LET OP: om transportschade te voorkomen wordt de voordrager + voorlamp van een transportfiets apart geleverd. Deze moet je zelf nog monteren.

Betalen

  • Op welke manieren kan ik een bestelling betalen?

     

    U heeft online de mogelijkheid om op verschillende manieren te betalen. Deze ziet u hieronder:

    Ideal / Riverty / Klarna / PayIN3 / Creditcard / Bancontact / PayPal / Apple Pay / Google Play

    In de laatste stap van het bestelproces kies je voor één van deze opties, als je verder gaat kom je automatisch in de beveiligde betaalomgeving. Heb je via Riverty, Klarna  of PayIN3 een artikel aangeschaft, dan ben je daarna zelf verantwoordelijk voor de (terug)betaling aan Riverty, Klarna of PayIN3.

     

    Riverty / Klarna / PayIN3 weigeren mijn betaling, wat is hier de reden van?

    Het is vervelend als je een mooie fiets op het oog hebt en de bestelling door Riverty etc. geweigerd wordt. Daar de betaling via derden loopt, is de reden niet bij ons bekend. Indien je daar meer over wilt weten adviseren we je om contact op te nemen met het desbetreffende betaalmiddel.

  • Kan ik via het fietsplan een fiets kopen?

     

    In onze fietsenwinkels is het mogelijk om een fiets aan te schaffen met het tegoed van uw werkgever. Onze medewerkers in de winkel leggen graag uit hoe dit in zijn werk gaat. In de webshop is het helaas niet mogelijk. 

  • Mijn bestelling is geweigerd door Riverty/Klarna/PayIN3. Wat nu?

     

    Heel vervelend natuurlijk als je een mooie fiets op het oog hebt en de bestelling door het betreffende betaalmiddel geweigerd wordt. Hier kunnen wij helaas niets aan doen. Je kan hierover het beste contact opnemen met het betreffende betaalmiddel om de reden van weigering te vragen en dit op te lossen. Wordt je alsnog geweigerd, dan kan je via een van onze andere betaalmethoden de bestelling afrekenen en afronden. 

Assortiment

  • Framenummer van je fiets vinden

     

    Samen met het sleutelnummer, kan je het framenummer gebruiken om je fiets te verzekeren tegen diefstal. Wij weten niet welke frame en sleutelnummers bij welke fiets horen. Noteer daarom altijd direct na ontvangst deze twee nummers en bewaar ze goed! Wil je weten waar je deze kan vinden? Als je fiets gestolen wordt kunnen wij helaas niet achterhalen welke nummers hier bij hoorde. 

  • Verschillen tussen winkel en webshop


    Je fiets online bestellen of kopen in de winkel: de verschillen

    Al 15 jaar voorzien we de leukste fietsen voor een scherpe prijs. Uiteraard ook met een beste service! Sinds een jaar of 6 doen we dit ook via ons online platform Superfietsen.nl. Deze webshop is later ontstaan dan onze winkels. Hiermee is het aanbod en de zichtbaarheid van de winkels vele malen groter geworden. Echter is het een losse bedrijfstak met andere factoren dan in de winkels spelen.

    Wat zijn de grootste verschillen?

    Webshop:
    Op onze website kun je kiezen of je een fiets in doos of een rijklaar wilt aanschaffen. Bij een fiets in doos moet  je de (af)montage zelf doen. Daardoor is de prijs voordeliger! Een rijklare fiets wordt door onze monteurs in elkaar gezet en afgesteld. Het laatste stukje (monteren van pedalen en stuur) wordt door de bezorger van POST NL gedaan.

    Fysieke winkels: Wanneer je voor een fiets uit de winkel kies, kunnen we je ontzorgen. Dit betekent dat je de fiets altijd 100% rijklaar krijgt en zelf niks meer hoeft te doen. Ook kunnen we volledige verantwoordelijkheid nemen voor de hele (af)montage van de fiets. Er komt geen extern koeriersdienst of  monteur bij kijken. Ook krijg je altijd een gratis servicebeurt op een e-bike en 50% korting op je servicebeurt bij een normale fiets. Hierdoor kan het zijn dat de prijzen afwijken vergeleken met de webshop


    Voordelen webshop                                                    

    • Laagste prijs
    • Snel geleverd
    • Online support
    • Ruim assortiment
    • 24/7 open

    Voordelen Winkel

    • Altijd 100% rijklaar
    • Gratis servicebeurt
    • Persoonlijk advies
    • Mogelijkheid voor een testrit
    • 7 dagen per week open

    Wanneer je in de buurt woont van een van onze winkels, nodigen we je van harte uit voor en bakje koffie. Kom gezellig langs voor persoonlijk advies en maak een vrijblijvende proefrit. Woon je wat verder weg, ben je nog steeds van harte welkom, maar kan je ook kiezen voor de laagste prijs en erg breed assortiment. Ook op onze website geven we uitgebreid uitleg over onze producten. Heb je toch nog vragen, dan staan we in de webshop als winkels voor je klaar!

  • Waar moet ik op letten als ik een fiets koop?

     

    Het is belangrijk om te weten waarvoor u de fiets zal gebruiken, waar u gaat fietsen en hoeveel u gaat fietsen. Het is daarom lastig om op papier te beschrijven welke fiets het meest geschikt is voor u. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Het is belangrijk dat u ook de juiste framemaat kiest. Deze keuzehulp kan daar bij helpen! Meer informatie leest u op deze pagina.

  • Hoe weet ik welke framemaat geschikt is voor mij?

     

    Ben je niet zeker van welke framemaat voor jou geschikt is? Doe dan onze keuzehulp om achter jouw ideale framemaat te komen!

    De adviezen zijn niet bindend. Ieder persoon heeft namelijk een andere voorkeur voor hoogte. Bedenk dat u in ieder geval altijd het zadel hoger kunt zetten, maar niet lager. 

Contact

  • Hoe kan je ons bereiken?

     

    Heb je een vraag over ons product? Vul dan het contactformulier in. Via het contactformulier heb je eventueel ook de mogelijkheid om foto's en/of beeldmateriaal te uploaden. Het is namelijk belangrijk dat je duidelijk beeldmateriaal meestuurt zodat wij je vraag of probleem zo goed mogelijk in kaart kunnen brengen en je een gepaste oplossing kunnen bieden.