Bezorging & levertijden
Leverdatum wijzigen
Wil je de leverdatum van jouw bestelling wijzigen? Dat kan tot uiterlijk de werkdag vóór levering tot 16:00 uur.
Stuur hiervoor een WhatsApp-bericht naar PostNL Extra@Home via 06 13 78 41 57. Let op: op de dag van levering zelf is wijzigen niet meer mogelijk. Ben je niet thuis tijdens de levering? Dan wordt de fiets meegenomen en rekenen wij voor een tweede bezorgpoging €45 aan bezorgkosten.
Adres wijzigen
Wil je het bezorgadres aanpassen? Dat kan tot de werkdag vóór levering tot 16:00 uur.
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via:
- Het contactformulier
- Of bel 085 016 10 85
Belangrijk bij levering
- PostNL levert niet bij buren, laat de fiets niet onbeheerd achter en bezorgt niet op een afhaalpunt.
- Je dient zelf te tekenen voor ontvangst van de fiets.
- Heb je een rijklare fiets of e-bike besteld? Controleer deze dan zorgvuldig op schade of mankementen vóór je tekent voor ontvangst en zorg dat de bezorger de Topservice uitvoert – achteraf kun je hier geen aanspraak meer op maken.
- Niet thuis? Dan gaat de fiets retour en brengen wij €45 bezorgkosten in rekening bij een volgende leverpoging.
Extra informatie voor specifieke regio’s
- Voor Texel of andere Waddeneilanden is de levertijd is 1 à 2 werkdagen langer. Verzenden van een fiets in doos kost €120. Rijklaar leveren is niet mogelijk.
- België: verzendkosten bedragen €60.
- 3 fietsen of meer besteld? Dan wordt de levering gedaan door DHL. Zij nemen contact met je op over de bezorgdatum.
Bezorging van fietsen in doos
- Verzending gebeurt via PostNL Extra@Home, levering op werkdagen (ma–vr).
- Bestellingen op werkdagen vóór 15:00 uur worden dezelfde dag verzonden.
- We hanteren een 48 uurs levering. Jouw fiets wordt dus binnen 2 werkdagen geleverd!
- Je ontvangt ’s avonds na verzending een e-mail van PostNL met de verwachte leverdatum en een link om je bestelling te volgen. Check ook je spamfolder!
- Op de dag van levering ontvang je een tijdvak per SMS, met een marge van 60 minuten vóór en na het aangegeven tijdstip.
Bezorging van rijklaar gemaakte fietsen en e-bikes
- Veel Altec-fietsen zijn voor een meerprijs van €60 tot €80 rijklaar te bestellen.
- Rijklaar gemaakte fietsen worden binnen 5 tot 10 werkdagen geleverd (tenzij anders vermeld op de productpagina).
- E-bikes worden binnen 3 tot 5 werkdagen geleverd.
- E-bikes worden verzonden op maandag, dinsdag of woensdag, vanwege ADR-regelgeving (accu’s mogen max. 48 uur onderweg zijn).
Zodra jouw rijklaar gemaakte fiets of e-bike is opgehaald door PostNL, ontvang je een e-mail met de leverdatum en volglink. Ook dan krijg je op de dag van levering een tijdvak per SMS.
Let op: je tekent bij ontvangst ook voor de uitgevoerde Topservice van PostNL.
Waar bestaan de rijklare kosten uit?
€35 aan montagekosten
Heb je jouw fiets rijklaar besteld? Dan zal één van onze kundige fietsmonteurs zich over jouw fiets ontfermen.
€30 aan transportkosten
Nu je tweewieler voor 98% in elkaar is gezet, kan deze jouw kant opkomen. De kosten hiervan bedragen 30 euro. Voor zendingen naar België geldt er een meerprijs van €20.
€15 voor de Top-service van PostNL
Bij aflevering monteert de bezorger nog de laatste onderdelen: de pedalen, het stuur en het zadel worden stevig vastgezet. Ook neemt de bezorger al het verpakkingsmateriaal weer mee. Let op: een voordrager (en eventuele verlichting daarop) wordt niet gemonteerd, om schade tijdens transport te voorkomen.
Accessoires
De meeste accessoires worden via DHL geleverd, de fiets komt altijd via PostNL. Accessoires die met een fiets besteld worden, hebben geen verzendkosten. De verzendkosten voor losse accessoires bedragen €7,5.