Informatie

Informatie over je rijklare fiets

Een rijklare levering zorgen er voor dat je gelijk kan genieten van je nieuwe fiets. Maar wat komt er allemaal bij kijken? 

Levering rijklare fiets

Je fiets is voor 98% in elkaar gezet en afgesteld. De monteur van PostNL heeft de laatste onderdelen ter plekke afgesteld. Dit is een dienst van PostNL die TOP Service heet. Mocht het toch om welke reden ook gebeuren dat de TOP service niet wordt uitgevoerd? Neem dan direct contact op met POST NL zodat er toch een afspraak ingepland kan worden met desbetreffende bezorger om de TOP service uit te laten voeren. Wij adviseren dit niet zelf te doen omdat je al betaald hebt voor de service en voor het behoud van je garantie. Kom je er met Post NL niet uit neem dan contact op met onze klantenservice zodat wij kunnen kijken wat we verder voor je kunnen doen.

Let op: om transportschade te voorkomen wordt de voordrager van een transportfiets apart geleverd. Deze moet je zelf nog moeten monteren.

Waar bestaan de rijklare kosten uit?

Voor een rijklare fiets heb je €80 extra betaald. Wellicht vraag je je af hoe we bij dit bedrag komen. Graag zijn we hier transparant en eerlijk over! Zo kun jij een weloverwogen keuze maken.

€35 aan montagekosten
Een van onze vakkundige monteurs heeft zich over jouw fiets ontfermd. 

€30 aan transportkosten
Nu je tweewieler voor 98% in elkaar is gezet, kan deze jouw kant opkomen. De kosten hiervan bedragen 30 euro. Let op voor zendingen naar België geldt er een meerprijs van 20 euro op de transportkosten.

€15 voor de Topservice van PostNL
De bezorger monteert bij aflevering nog de laatste 2% van je fiets. Hieronder valt het monteren van de pedalen en het rechtzetten van je stuur. Daarnaast wordt zowel het zadel als het stuur afgesteld op de ideale hoogte. Vervolgens neemt de bezorger ook nog al het verpakkingsmateriaal mee. Wanneer de topservice niet is uitgevoerd kan er geen claim gemaakt worden op het totale bedrag maar alleen de kosten van de Top service, deze is €15. 

Niet thuis op de dag van levering? 

Als je niet thuis bent op de dag van bezorging neemt Post NL de fiets mee terug. Je ontvangt via de mail een bezorgkalender waar je zelf een 2e bezorging kan inplannen. LET OP: de kosten voor een 2e bezorgpoging zijn €45,- en voor rekening van de klant.

Garantie fiets Rijklaar besteld

Wij raden je aan bij ontvangst van de fiets een proefrit te maken en de remmen en versnellingen goed uit te testen. Mochten de remmen en versnellingen niet naar wens functioneren, meld dit dan binnen 5 werkdagen nadat je de fiets hebt ontvangen. Na deze periode geven wij geen garantie meer op mankementen welke gerelateerd zijn aan het afstellen van de remmen en versnellingen. Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je fiets.

Je hebt op een rijklare fiets uiteraard 1 jaar fabrieksgarantie. 

Aanvullende garantie elektrische fietsen

Op al onze elektrische fietsen gelden dezelfde garantievoorwaarden als onze gewone fietsen. De fabrieksgarantie op elektrische fietsen is 2 jaar. Een elektrische fiets is voorzien van een accu. Voor de accu gelden aanvullende garantievoorwaarden. Je hebt op de accu van je fiets ook 2 jaar fabrieksgarantie op werking, constructie- en/of materiaalfout(en). De fabrieksgarantie geldt niet op de afname van de capaciteit van de accu, deze neemt namelijk af naar rato van het aantal laadcycli en de leeftijd van de accu. De afgegeven actieradius van de accu is een indicatie. De daadwerkelijk te behalen actieradius is sterk afhankelijk van meerdere factoren zoals, rijgedrag, de belasting, onderhoud, omgevingsfactoren en de gebruiker. Wij geven geen garantie op de actieradius.

Let op!

Om de garantie op je (elektrische)fiets te behouden moet je binnen 3 maanden na ontvangst van je fiets deze voorzien van een eerste servicebeurt. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon). Wij adviseren je dringend om je fiets jaarlijks te voorzien van een uitgebreide onderhoudsbeurt. 

Fiets rijklaar Retourneren

De rijklare fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. Wij vragen je om de fiets zo goed als mogelijk op dezelfde wijze te verpakken zoals je deze hebt ontvangen. Vanwege de omvang van het pakket hebben wij alleen de mogelijkheid de verpakte fiets op te laten halen via een Pick Up afspraak met Koeriersdienst Besseling. Graag ontvangen wij een foto van de verpakte fiets alvorens wij een Pick Up afspraak in plannen. Wij kunnen deze afspraak inplannen op een werkdag naar keuze. Er is helaas geen Pick Up afspraak in het weekend mogelijk. Koeriersdienst Besseling haalt de fiets op de afgesproken dag op tussen 08:00 uur en 18:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdvak af te spreken of te ontvangen. Wel is het mogelijk om je telefoonnummer op te geven. De chauffeur belt je dan op de dag van de afspraak 30 minuten voor aankomst op om door te geven dat hij naar je onderweg is. 

Let op: De kosten voor het retourneren van een fiets rijklaar zijn €80,- en voor rekening van de klant.